مرور رده
حملونقل دریایی
نفت ایران، پرچم پاناما
دکتر کامبیز اعتمادی
نایب رئیس کمیته کانتینری و عضو کمیته آموزش، تحقیقات و مطالعات انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران
در ابتدای شروع تحریم ها علیه شرکت های کشتیرانی ایرانی، یکی از راه های دور زدن و کمرنگ نمودن تحریمها تعویض…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
بررسی اعمال دکترین پیوند واقعی در اعطای تابعیت به کشتی توسط کشور صاحب پرچم(1)
دکتر سیدباقر میرعباسی، استاد دانشکده حقوق دانشگاه تهران
مقدمه
تابعیت، يکی از ارکان حقوقی فعالیت کشتیها به شمار میرود که کشور صاحب پرچم به کشتی میدهد و کشتی با ثبت در هر کشوری و برافراشتن پرچم آن کشور، تابعیت آن را به دست میآورد.…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
نبود سوخت کم سولفور مانع پهلوگیری شناورها در بنادر بزرگ است
رئیس کمیسیون حملونقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه تامین سوخت کمسولفور از ضروریات حفظ جایگاه ایران در حملونقل دریایی دنیا است، گفت: تولید سوخت کمسولفور در مناطق جنوب کشور، هزینه حملونقل دریایی…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
توسعه کریدورهای ارتباطی اولویت اصلی کشور است
معاون اقتصادی وزارت خارجه در نشست همایش ملی توسعه سواحل مکران با بیان اینکه ایجاد و توسعه کریدورها اهمیت ویژه دارد، از همراهی و سرمایهگذاری کشورهای منطقه و همسایه در این کریدورها خبر داد.
به گزارش سی نیوز به نقل از اقتصادسرآمد، هشتمین…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
اصلاحات در اسکله ها باعث کاهش معطلی شرکت ها خواهد شد
استاندار هرمزگان در آیین آغاز عملیات اجرایی طرحهای توسعهای منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیجفارس تاکید کرد: پیش از این با محدودیت زمین در منطقه ویژه روبرو بودیم که دستوراتی داده شده است تا زمینهای جدیدی آمادهسازی شود و بتوانیم…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
حملونقل دریایی مهمترین محرک تجارت جهانی است
مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی حملونقل دریایی را مهمترین محرک تجارت جهانی دانست که به دلیل دو ویژگی ارزان و ایمن بودن سایر مدلهای حملونقل را تحت تاثیر قرار داده است.
به گزارش سی نیوز به نقل از ایسنا، علیاکبر صفایی در افتتاحیه…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
خواسته لنجداران و ملوانان گناوه از رئیس جمهور: افزایش سهمیه سفرهای دریایی
در آستانه دور دوم سفر استانی رئیس جمهور به استان بوشهر لنجداران و ملوانان باری گناوه خواستار افزایش سهمیه سالانه سفرهای دریایی شدند.
به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا، در آستانه سفر رئیس جمهور به استان بوشهر، مردم این مناطق امید…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
سهم ایران از ظرفیت تجاری روسیه و هند
به گفته مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، با توجه به ظرفیت تجاری ۶۰ میلیون تنی بین روسیه و هند، در صورت راهاندازی سرویس ترانزیتی و اتصال این مسیر از طریق دریای خزر به آبهای جنوبی کشور، میتوان با امکانات موجود، از ۲۵ درصد ظرفیت تجاری…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
ضرورت تامین سوخت کمسولفور برای شناورهای ایرانی و خارجی
دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران ضمن تشریح چالشهای تامین سوخت کمسولفور برای شناورهای بینالمللی داخلی و خارجی، گفت: اگر به الزامات حملونقل دریایی توجه نداشته باشیم و به مقوله مهمی همچون سوخت کمسولفور توجه نکنیم، از معادلات…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...
سواحل مکران؛ سیاست ها،ظرفیت ها و برنامه ها(قسمت اول)
اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران
واحد پژوهش و مطالعات اقتصادی معاونت بررسی های اقتصادی
تاریخچه
مَکران، مُکران یا مکوران، اشاره به یک سرزمینِ تاریخیِ ساحلی در جنوب شرقی ایران و جنوب غربی پاکستان امروزی دارد که گستره آن…
ادامه مطلب ...
ادامه مطلب ...