مرور رده

حمل‌و‌نقل دریایی

شریک استراتژیک یا مانع توسعه؟ روسیه کریدور شمال–جنوب را نادیده گرفته است؟

سی نیوز- تحریم‌های غرب مسیرهای سنتی تجارت روسیه را محدود کرده و ایران، به‌عنوان محور کریدور بین‌المللی حمل‌ونقل شمال–جنوب (INSTC)، فرصت طلایی برای تجارت مسکو با بازارهای جنوب آسیا، خاورمیانه و آفریقا فراهم کرده است. این کریدور می‌توانست…
ادامه مطلب ...

بانکرینگ و اقتصاد دریامحور؛ چرا از رقبا عقب مانده ایم؟

سی نیوز-* ایران ۵۸۰۰ کیلومتر نوار ساحلی دارد؛ سواحلی که روی نقشه جهانی حمل‌ونقل دریایی مثل یک شاه‌راه استراتژیک برق می‌زند. تنگه هرمز، دریای عمان و خلیج فارس؛ همان مسیرهایی که هر روز صدها نفتکش و کشتی فله‌بر از آن عبور می‌کنند. در دل همین…
ادامه مطلب ...

موج نوسانات در بازار کشتی‌های فله‌بر و تانکر

سی نیوز-به گزارش روابط عمومی انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران ، در تازه‌ترین گزارش هفتگی بورس بالتیک از بازار کشتیرانی، روند فعالیت در بخش‌های فله خشک و تانکر نشان می‌دهد که بازارها در هفته سی‌وسوم سال ۲۰۲۵ همچنان در مسیر پرنوسان حرکت…
ادامه مطلب ...

بازار اجاره کشتی‌های کانتینری همچنان در ثبات تابستانی

سی نیوز-* به گزارش روابط عمومی انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران ، شاخص New ConTex، که توسط انجمن کارگزاران کشتی هامبورگ و برمن (VHBS e.V.) تهیه می‌شود، یک معیار کلیدی برای ارزیابی نرخ‌های اجاره زمانی کشتی‌های کانتینری است. این شاخص بر…
ادامه مطلب ...

دریا فرصتی برای شکوفایی اقتصاد گردشگری در گیلان است

استاندار گیلان، دریا را فرصتی برای شکوفایی گردشگری استان و کشور دانست و افزود: استان‌های شمالی کشور باید از موهبت دریا به بهترین نحو برای رونق اقتصادی بهره گیرند و فرصت بهره‌مندی از موهبت دریا را در تمامی نقاط ساحل برای گردشگران داخلی و…
ادامه مطلب ...

مسئولیت اجتماعی ؛ از سرپل ذهاب تا  بندر شهید رجایی

سی نیوز-به گزارش روابط عمومی انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران در جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران که روز ۲۶ مرداد ماه برگزار شد، مسعود پل‌مه، دبیرکل تشکل ملی کشتیرانی ایران به ایراد سخنرانی پرداخت و گزارشی جامع از فعالیت‌ها و…
ادامه مطلب ...

در حال حاضر هیچ پروژه خاصی برای توسعه حمل و نقل دریایی وجود ندارد

سی نیوز-*حسن رضا صفری، رئیس هیئت مدیره انجمن مهندسی دریایی ایران، در برنامه رادیو اقتصاد با اشاره به  عدم وجود پروژه‌های توسعه‌ای در حوزه، صنعت دریایی کشور گفت:در حال حاضر هیچ پروژه خاصی برای توسعه حمل و نقل دریایی در ایران وجود ندارد.…
ادامه مطلب ...

از موج تحول دیجیتال بنادر، جا مانده ایم

سی نیوز-*بر اساس گزارش هابین المللی ارزش بازار جهانی بنادر هوشمند (Smart Port Market) در سال ۲۰۲۵ حدود ۲.۵۳ میلیارد دلار برآورد شده و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۰ به ۷.۹۵ میلیارد دلار برسد؛ رقمی که رشد سالانه مرکب ۲۵.۸ درصد را نشان می‌دهد.…
ادامه مطلب ...