تجمع مالباختگان شرکت آذویکو مقابل وزارت صمت

 

تعدادی از حواله‌داران شرکت آذویکو به علت عدم تحویل خودرو توسط این شرکت بعد از گذشت 4 سال از زمان ثبت‌نام مجدد در مقابل وزارت صمت تجمع کردند و خواستار پاسخگویی وزیر صمت به این مشکل شدند.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری فارس هزاران نفر در بازه زمانی اردیبهشت تا 15 خرداد اقدام به ثبت نام خودروی ام جی 360 از شرکت صنعت خودرو آذربایجان (آذویکو) با قیمت قطعی و سررسید تحویل 100، 120 و 140 روزه کردند که حدود 50 درصد قیمت خودرو به صورت نقد در زمان ثبت نام توسط شرکت از حواله‌داران دریافت شد.

در آن زمان با توجه به آغاز تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران بیم آن می‌رفت که خودروسازان به علت مشکلاتی در تامین قطعات مورد نیاز تولید توانند به تعهدات خود عمل کنند اما این شرکت با ادعای اینکه تحریم‌ها هیچ تاثیری در تحویل خودروها ندارد و به اندازه چندین برابر پیش‌فروش‌ها قطعات مورد نیاز تولید در داخل کشور موجود است، اقدام به پیش فروش حدود 6 هزار و 400 دستگاه خودرو کرد که اکنون با گذشت بیش از 4 سال به حدود 3 هزار حواله دار خودرو تحویل نشده است و به گفته حواله‌داران باوجود صدور حکم قضایی این شرکت هیچ کدام از احکام را اجرایی نکرده و حواله‌داران شرکت آذویکو هنوز بلاتکلیف مانده‌اند.

این در حالی است که بررسی‌ها نشان می‌دهد، شرکت صنعت خودرو آذربایجان تا پایان اسفند 97 به میزان 20میلیون دلار ارز دولتی4200 تومانی دریافت کرده‌است و همچنین طبق آمار رسمی ماهانه تولید خودرو که توسط وزارت صمت منتشر شده تا پایان اسفند97، این شرکت 3570 دستگاه خودرو تولید کرده‌ اما تحویل نداده است.

در همین راستا، امروز نیز تعدادی از حواله‌داران شرکت آذویکو با تجمع در مقابل وزارت صنعت، معدن و تجارت خواستار رسیدگی مسئولان به علت عدم تحویل خودروی ثبت‌نامی توسط شرکت آذویکو شدند.

مسعود حسین زاده که یکی از حواله‌داران شرکت آذویکو است در رابطه با دلایل تجمع مجدد حواله‌داران آدویکو مقابل وزارت صمت، گفت: 4 سال پیش شرکت آذویکو، طرح فروش قطعی خودرو (ام جی) از طریق پرداخت نقدی و وام را با قیمت 88 میلیون و 800 هزار تومان اجرا کرد.

وی افزود: نحوه تحویل خودرو هم در سه مرحله 100 روزه، 120 روزه و 140 روزه طراحی شده بود و مسئولان شرکت نیز در آن زمان از طریق رسانه‌ها اعلام کردند که تحریم‌ها هیچ تاثیری در زمان تحویل خودروها نخواهد داشت.

حسین زاده اظهار داشت: اما علیرغم گذشت بیش از 4 سال از زمان ثبت نام برای خرید خودرو و پرداخت مبالغی بین 33 تا 50 میلیون تومان پیش پرداخت (بر اساس نوع قرارداد) حدود 3 هزار نفر از حواله داران هنوز بلاتکلیف‌اند و خودرویی تحویل نگرفته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان این شرکت پیش از این اعلام کرده بودند که تحریم‌ها هیچ تاثیری بر روند تحویل خودروها به خریداران نخواهد داشت، اظهار داشت: اما اکنون بهانه آن‌ها برای عدم تحویل خودروها مسائل ناشی از تحریم است.

حسین زاده افزود: برخی خریداران خواهان پس گرفتن پیش‌پرداخت خود به شرکت با نرخ روز، برخی نیز حاضر به مصالحه و تعدادی دیگر از حواله‌داران خواستار خودرو جایگزین هستند اما مسئولان شرکت آذویکو هیچ پاسخ به خریداران نمی‌دهند. پرونده تخلفات شرکت آذویکو در تعزیرات، دادگاه حقوقی و مفاسد اقتصادی تشکیل شده و حکم برای آن صادر شده است اما هیچ حکمی اجرایی نشده و حواله‌داران هنوز بلاتکلیف هستند.

حسین زاده اظهار داشت: بارها در سازمان حمایت و تعزیرات حکومتی و وزارت صمت جلساتی برای رسیدگی به مشکلات حواله‌داران آذویکو تشکیل شده و حتی برای تحویل خودروها زمانبندی انجام شده است اما هیچکدام از این جلسات به نتیجه نرسیده است.

وی افزود: امروز نیز از ساعتی پیش حدود 200 نفر از حواله داران شرکت آذویکو در مقابل وزارت صمت تجمع کرده‌اند اما تا این لحظه هیچ پاسخی از مسئولان وزارت صمت دریافت نکرده‌ایم و نتیجه‌ای حاصل نشده است. از قوه قضائیه درخواست ورود به پرونده و رسیدگی به تخلفات شرکت آذویکو و وزارت صمت را داریم.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.