آمار ۱۱ ماهه نشان می دهد؛ عملیات کانتینری در بندر لنگه ٣ برابر شد

 

عملیات کانتینری در بندر لنگه سه برابر شد و در این میان جایگاه نخست ترابری خودرو در بین بنادر کشور نصیب این بندر جنوبی کشور شد.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر ودریانوردی، قاسم عسکری نسب مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه گفت: بندر لنگه به دلیل برخورداری از نزدیکترین مرز دریایی به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس، از لحاظ حجم ترانزیت خارجی خودرو یکی از بنادرمهم کشور است.

وی با اشاره به جابجایی ۸۶ هزار و ۵۹۱ دستگاه خودرو از ابتدای سال جاری تاکنون، از رشد ۵۷ درصدی این بخش از فعالیت های بندری خبر داد و تصریح کرد:بندر لنگه جایگاه نخست در بخش جابجایی خودرو در بین بنادر کشور را کسب کرده است.

 

رکورد عملیات کانتینری

عسکری نسب با اشاره به اقدامات مدیریت بنادر غرب هرمزگان جهت گسترش فعالیت های بندری اظهار داشت: با انجام طرح توسعه بندرلنگه در سال های اخیر و فراهم نمودن شرایط و وجود تخفیفات گمرکی و ترانشیپی در بندرلنگه شاهد افزایش عملیات تخلیه و بارگیری کانتینری بودیم که این میزان به ۳ هزار و ۵۳ TEU کانتینر پر طی یازده ماهه سال جاری رسید و رشد چشمگیر ۲۲۹ درصدی را رقم زد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه در بخش دیگری از گزارش عملکرد این بندر از آغاز سال ۹۶ تا ابتدای اسفند ماه جاری، اظهار داشت: طی دوره زمانی یاد شده، در مجموع یک میلیون و ۱۶۸ هزار و ۱۷۸ تن کالای نفتی و غیر نفتی تخلیه و بارگیری شد.

رتبه دوم در حمل و نقل مسافر بین المللی

وی گفت: از آغاز سال جاری تا ابتدای اسفند ماه، بیش از ۴۷هزار و ۶۷۴ هزار مسافر جابجا شدند که در بخش جابجایی مسافر بین المللی با ثبت رقم ۱۹هزار و ۸۰۷ مسافر، بندرلنگه توانست رتبه دوم در حمل و نقل مسافر بین المللی را به خود اختصاص دهد.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.