نایب رئیس انجمن شرکت های حمل ونقل بین المللی خراسان؛ انجمن خراسان و انجمن کشتیرانی اهداف مشترکی دارند/نگاه مسئولان باید نسبت به ترانزیت تغییر کند

 

محمود امتی، نایب رئیس هیات مدیره انجمن شرکت های حمل ونقل بین المللی خراسان برگزاری جلسات مشترک میان انجمن های فعال در حوزه حمل ونقل را لازم خواند و گفت:« بی شک برطرف شدن برخی از مهم ترین مسائل و مشکلات اصناف فعال در بخش حمل ونقل با ارتباط مستمر و همکاری و همفکری امکان پذیر خواهد شد.»

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، وی در حاشیه چهارمین نشست مشترک اعضای هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل بین المللی استان خراسان با اعضای هیات مدیره انجمن کشتیرانی اظهار کرد:« بخش قابل توجهی از ترانزیت کشور توسط اعضای انجمن شرکت های حمل ونقل بین المللی خراسان انجام می شود. ضمن اینکه بیش از 80 درصد از ترانزیت افغانستان و کشورهای آسیای میانه نیز با فعالیت این اعضا به نتیجه می رسد.»

امتی میزان فعالیت و تبادل عملیاتی با انجمن کشتیرانی را نیز مطلوب عنوان کرد و یادآور شد:« به واسطه جابجایی سالانه چندین هزار TEU  کانتینر، اعضای انجمن خراسان ارتباط سازنده ای با انجمن کشتیرانی دارند و فعالیت ما به گونه ای درهم آمیخته است. بنابراین، نیاز هست که یک سری تبادل اطلاعات و بررسی مشکلات در اهداف مشترک انجام شود و تاکنون نشست هایی که با اعضای انجمن کشتیرانی داشته ایم در همین رابطه بوده است.»

نایب رئیس هیات مدیره انجمن شرکت های حمل ونقل بین المللی خراسان مسئله ترانزیت را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد:« اگر چه اعضای این انجمن در خراسان حضور دارند، اما این بدان معنا نیست که مشکلات ما صرفا به استان خراسان برمی گردد. بلکه ما در حوزه ترانزیت و نسبت به عملیات آن در کل کشور نواقص و کمبودهایی داریم. روان سازی قانون ترانزیت، گران بودن ناوگان و عدم باور و نگاه مثبت مسئولان به ترانزیت از جمله مسائل و مشکلاتی است که فعالان این عرصه با آن مواجه هستند. به همین منظور، مسئولان دولتی باید نگاه ویژه و مثبتی به موضوع ترانزیت داشته باشند تا بخش قابل توجهی از این مسائل برطرف شود.»

امتی مسئله قاچاق را نیز یکی از مشکلات این صنعت برشمرد و افزود:« البته قاچاق کالا یکی از مشکلات کوچکی است که در حوزه ترانزیت وجود دارد. اما این نباید به تمام صنعت تعمیم داده شود و نگاه مسئولان از این جهت منفی باشد. ما علاقه مندیم تا مسئولان به رویکردهای مثبت و عملکرد قابل دفاع شرکت و اصناف فعال در این عرصه نگاهی داشته باشند و تنها بر موضوعاتی مانند قاچاق کالا که سهم اندکی را شامل می شود متمرکز نشوند.»

وی همکاری همه نهادها، سازمان ها و شرکت های فعال در عرصه ترانزیت را لازمه پیشرفت این صنعت خواند و تصریح کرد:« ترانزیت در واقع یک زنجیره است که صاحب کالا، فرستنده، گیرنده، شرکت های فورارد و کارگذاران گمرکی حلقه های آن را تشکیل می دهند. ما و اعضای انجمن کشتیرانی یک خانواده هستیم و منافع ما به هم گره خورده است. اگر حلقه های این زنجیره نتوانند نقش خود را به درستی ایفا کنند، ضرر آن متوجه منافع ملی و ترانزیت کشور خواهد شد. به همین دلیل، ضرورت دارد مشکلات مان را در حوزه های مختلف، مخصوصا مسائل مشترک در هر دو انجمن که در عرصه جاده ای و دریایی فعالیت دارند حل کنیم.»

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.