بیمکو چشم انداز حمل ونقل کانتینری را پیش بینی کرد؛ رونق بازار کانتینری ها در سال های 2018 و 2019

 

چشم انداز بازار بیمکو در بخش حمل ونقل کانتینری سال 2018 نشان از رشد ناوگان حمل دارد. این مسئله با توجه به روند اخیر در بخش تقاضای بازار مورد تایید قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز و به نقل از سایت  port technology  مطابق پیش بینی اخیر بیمکو، بزرگ ترین سازمان بین المللی حمل ونقل دریایی جهان نشان از رشد تقاضا برای اکثر شرکت های لاینری دارد. موضوع رشد تقاضا در اوایل ماه ژانویه سال 2018 باعث افزایش نرخ ها شد. این در حالی است که بازار در ماه اوت و دسامبر سال گذشته میلادی شاهد کاهش قیمت حمل ونقل دریایی بود.

در ابتدای سال جاری میلادی، ناوگان حمل ونقل کانتینری دنیا با رشد 1.2 درصدی مواجه شد و این موضوع با آمارهای همزمان سال 2016 همخوانی دارد. در کنار این رشد، کشتی های جدید نیز در ماه ژانویه تحویل سفارش دهنده هایشان شدند.  در گزارش بیمکو آمده است ؛ آخرین زماني که بازار با چنین رشدی مواجه بوده به ماه جولای سال 2010 میلادی بازمی گردد. نتیجه این موضوع، افزایش تعداد یک میلیون TEU کانتینر به ناوگان فعلی خواهد بود.

پیش بینی بیمکو در نهایت این است که در سال 2018، بازار بر روی بخش حمل ونقل کانتینری متمرکز می شود. در حال حاضر، 53 فروند کشتی 13500 TEU کانتینری برای تحویل در سال جاری برنامه ریزی شده است.  ضمن اینکه سفارشات جدیدتری نیز برای ساخت کشتی های کانتینربر به شرکت کشتی سازی ارسال می شود.

اما داستان برای آینده چگونه خواهد بود؟ گزارش اخیر از تداوم رشد وضعیت کنونی خبر می دهد. اگر چه تقاضا در انتهای سال 2017 میلادی کاهش یافت، اما این روند رو به رشد نشان از بهبود وضعیت در آینده بازار خواهد داشت. به همین دلیل، بیمکو پیش بینی می کند با توجه به رشد ناوگان حمل ونقل کانتینری در ماه های آینده، بازار در سال 2019 میلادی نیز شاهد رشد 3.9 درصدی باشد. ضمن اینکه این رشد در بازار آمریکای شمالی، با توجه به ورودی بیشتر ، محسوس تر خواهد بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.