با رونمایی از فناوری آکواریوس مارین؛ نخستین کشتی خورشیدی جهان راه اندازی شد

 

اولین کشتی خورشیدی با همکاری نیروی دریایی اکو (EMP) و یک کشتی ژاپنی به نام K.K آغاز به کار کرد. این کشتی، فعالیت آزمایشی خود را با سوخت ترکیبی جامد و انرژی خورشیدی شروع کرده است.

به گزارش پایگاه خبری سی نیوز، نیروی دریایی اکو شرکتی بر پایه فناوری بوده که به دنبال راه هایی برای معرفی انرژی های تجدیدپذیر در صنعت حمل ونقل است. راه حل جدید این شرکت، معرفی سامانه انرژی تجدیدپذیر اکواریوس مارین است که به کشتی های فله بر اجازه می دهد تا از انرژی خورشیدی، چه در زمان توقف در بندر و چه در هنگام حرکت در دریا بهره مند شوند.

در این سامانه، پنل های خورشیدی بزرگ همچون بادبان بر روی عرشه کشتی های فله بر نصب می شوند و در معرض نور خورشید قرار می گیرند. انرژی دریافت شده با یک سامانه نظارتی مبتنی بر رایانه، کنترل و ذخیره می شود.

دو عضو فعال در این پروژه مطالعات خود را بر روی کشتی فله بر انجام می دهند تا متوجه شوند، استفاده از  این سامانه انرژی تجدیدپذیر تا چه اندازه می تواند اثربخش باشد. قرار است این پروژه از ابتدای ماه فوریه 2018 میلادی شروع شده و به مدت 12 تا 18 ماه ادامه یابد و سپس میزان صرفه جویی در مصرف سوخت آن با سوخت های معمول ارزیابی شود.

در سال 2016، آمارهای اتحادیه اروپا نشان داد که صنعت حمل ونقل دریایی مسئول انتشار بیش از هزار میلیون تن کربن در سال است که تقریبا 2.5 درصد از انتشار کل گازهای گلخانه ای دنیا را تشکیل می دهد. با این حال، اگر شرکت های حمل ونقل از فناوری های نوین بهره ببرند و آنها را عملیاتی کنند، میزان مصرف سوخت کشتی ها تا 75 درصد کاهش خواهد یافت.

گرگ اتکینسون، مدیرکل فناوری اکو معتقد است:« ما معتقدیم که اکواریوس مارین راه را برای استفاده گسترده از انرژی های تجدیدپذیر در کشتی ها هموار می کند. این چیزی است که سامانه های جدید پس از آزمایش به ما نشان خواهند داد.»

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.