مديرعامل شرکت ملي نفتکش: بررسي اطلاعات جعبه سياه سانچي سه ماه زمان نياز دارد

 

سیروس کیان ارثی در مراسم بزرگداشت جانباختگان نفتکش سانچی در مدرسه شهید مطهری گفت: بازخوانی اطلاعات دستگاه وی. دی. آر یا همان جعبه سیاه نفتکش سانچی به سه ماه زمان نیاز دارد، اما در تلاش هستیم که این کار زودتر صورت گیرد.

به گزارش سی نیوز و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مدیرعامل شرکت نفتکش در این رابطه اظهار کرد: گروه‌های بررسی فنی در شانگ‌های حضور دارند و مقرر شد در چند روز آینده اطلاعات جعبه سیاه بررسی شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش گفت: ربات‌های شناور برای شناسایی و بررسی وضعیت کشتی به منطقه اعزام شده اند تا در این زمینه مستند سازی شود.

کیان ارثی افزود: با بازخوانی اطلاعات جعبه سیاه بحث‌های مربوط به بیمه پیگیری خواهد شد.

وی درباره اقدامات صورت گرفته برای خانواده‌های قربانیان سانچی تصریح کرد: تمام تلاش خود را انجام دادیم و خودمان را در کنار خانواده‌ها می‌بینیم و با تمامی وجود می‌کوشیم هیچ حق و حقوقی از این خانواده‌ها تضییع نشود و آرامش را به خانواده‌ها بازگردانیم.

گفتنی است پلمپ جعبه سیاه نفتکش سانچی امروز و با حضور تمام ذی نفعان و همین طور نماینده شرکت سازنده کشتی باز می شود. اما رمزخوانی اطلاعات و بررسی کامل ابعاد ماجرا حداقل به سه ماه زمان خواهد برد.

جعبه سیاه کشتی (Black Box) یا همان VDR که کوتاه شده عبارت (Voyage Data Recorder) هست باید طبق استاندارد های سازمان جهانی دریانوردی حداقل موارد زیر را ضبط کند:

  1. زمان و تاریخ
  2. موقعیت دقیق کشتی
  3. سرعت و سمت حرکت کشتی
  4. تمام صداهای پل فرماندهی از طریق یک یا چند میکروفون
  5. تمام ارتباطات رادیویی از VHF
  6. اطلاعات رادار از نمایشگر رادار اصلی
  7. اطلاعات (ECDIS) یا همان صفحه نقشه الکترونیکی و سیستم اطلاعات
  8. اکوساندر (عمق یاب)
  9. تمام آلارم های اصلی و اجباری پل فرماندهی
  10. فرمانهای ارسالی برای سکان و واکنش های آن و فرمانهای ارسالی برای موتور و واکنش های آن
  11. وضعیت درها در برخی کشتی ها
  12. سرعت و شتاب
  13. تنش و استرس های بدنه کشتی
  14. سرعت و جهت باد از انومومتر

در سوانح دریایی، یک کپی از اطلاعات جعبه سیاه تحویل مالک کشتی داده می شود و تمامی این اطلاعات توسط مراجع ذیربط بازخوانی می شود و با تحلیل و کارشناسی براساس قوانین بین المللی دریانوردی تصمیم و رأی نهایی اتخاذ می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.