محمد راستاد خبر داد: امید برای نجات خدمه کمرنگ شده/ عملیات امداد با کندی پیش می رود

 

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در حال حاضر تمام طول کشتی در دود و آتش است و امید برای نجات باقی مانده خدمه کمرنگ شده است.

به گزارش سی نیوز، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در گفت وگو با خبرنگار مانا در رابطه با آخرین وضعیت نفتکش حادثه دیده سانچی اظهار داشت: در حال حاضر تمام طول کشتی در دود و آتش است و امکان اینکه شناورهای امدادی و اطفای حریق به آن نزدیک شوند وجود ندارد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا علیرغم اعلام قبلی عملیات خنک سازی کشتی در طول شب گذشته انجام نشد، تصریح کرد: فرمانده عملیات نجات اعلام کرد که وضعیت حریق و وزش باد به گونه ای است که امکانی برای ادامه عملیات خنک سازی کشتی در طول شب وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در پاسخ به پرسش دیگری در رابطه با انتقادات صورت گرفته از نحوه انجام عملیات نجات از سوی چینی ها، گفت: چینی ها از لحظه وقوع حادثه در محل حضور داشتند و 110 مایل دریایی را با امکانات ویژه امدادی به همراه نفتکش حادثه دیده شناور در دریا حرکت کردند بنابراین نمی توان تنها بر اساس گفته ها و شنیده ها و برخی نظرات غیرحرفه ای نسبت به عمکرد چینی ها در رابطه با حادثه نفتکش سانچی قضاوت کرد.

راستاد زمان ادامه عملیات امداد و نجات را منوط به کاهش حجم آتش در نفتکش سانچی دانست و خاطر نشان کرد: همانطور که روز گذشته در اولین فرصت ممکن و نیم ساعته، نیروهای امدادی وارد کشتی شدند قطعا به محضی که امکانی برای ادامه عملیات نجات و یا ورود به کشتی به وجود بیاید نیروهای امداد وارد عمل خواهند شد.

وی با تکرار اینکه هم اکنون شناورهای امدادی و آتش خوار به علت حریق گسترده در طول کشتی مجبور به عقب نشینی از محل نفتکش سانحه دیده شده اند، گفت: متاسفانه امید برای نجات باقی خدمه بسیار ضعیف و کمرنگ شده است.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.