تکاوران تا ساعاتی دیگر خود را به موتورخانه نفتکش می رسانند؛ دو پیکر مطهر خدمه نفتکش امروز تحویل ایران می شود

 

مسئول کمیته ویژه رسیدگی به حادثه نفتکش ایرانی که در آبهای چین دچار سانحه شده است گفت:تکاوران برای حضور در نفتکش سانحه دیده به محل رسیدند و اکنون در حال آماده شدن برای رفتن به داخل موتور خانه هستند.

به گزارش سی نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، علی ربیعی با بیان اینکه روز گذشته تکاوران ایرانی با شناورهای تندرو به محل نفتکش سانچی اعزام شدند، افزود: با کاهش دمای حرارت نفتکش که توسط ژاپنی ها (پاشیدن فوم)در حال انجام است ،تکاوران ایران که به محل سانحه رسیدند ،وارد موتورخانه می شوند.

وی با بیان اینکه امروز وضعیت ۲۹ خدمه نفتکش مشخص خواهد شد تصریح کرد: دولت چین در هفتمین روز از اطفای حریق، پیکر مطهر دو خدمه کشتی که صبح روز گذشته توسط تیم تجسس و نجات چین بر روی نفتکش یافت شد را به ایران تحویل می دهد.اجساد به طور کامل سوخته است و باید برای شناسایی آن کارهای لازم  انجام شود.

ربیعی تاکید کرد:روز گذشته تفاهم نامه تقسیم کار بین ایران و چین امضا شده است. لذا تمام فعالیت ها بواسطه آن ادامه خواهد یافت.

تکاوران ایرانی در منطقه نزدیک به نفت کش سانچی حضور دارند ، اما هنوز امکان استقرار  آنان در عرشه این کشتی فراهم نشده است . دمای داخل سانچی هنوز بسیار بالاست و علاوه بر دما باید هماهنگی هایی میان تیم عملیات ایرانی و چینی ایجاد شود. با این حال، تا ساعاتی دیگر، تکاوران نیروی دریایی ارتش وارد کشتی خواهند شد تا به عملیات امداد و نجات ادامه بدهند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.