دبیرکل انجمن کشتیرانی: توسعه شبکه ریلی از اولویت های صنعت حمل ونقل است / مسائل بارنامه سراسری باید حل شود

 

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته در مراسم بزرگداشت هفته حمل ونقل اظهار کرد:«تغییرات مثبتی در رویکرد وزارت راه و شهرسازی نسبت به انجمن های صنفی اتفاق افتاده است. به همین دلیل، شاهد آن بوده ایم که طی یک سال گذشته و با راه اندازی معاونت حمل ونقل، وزن قابل توجهی به انجمن های صنفی و بخش خصوصی داده شده است.»

به گزارش سی نیوز، مسعود پل مه خطاب به وزیر راه و شهرسازی که از مهمانان ویژه این مراسم بود، گفت:« آقای آخوندی با اقدمات موثر خود نقش سازنده ای در ایجاد این تغییرات داشته اند. اما در حوزه عملکردها همچنان نیازمند اصلاح الگوها هستیم تا بخش خصوصی تغییرات را به شکل واضح تری لمس کند. به همین جهت، پیشنهاد می شود که رویکردها در وزارت راه، میدانی باشد. چرا که اتخاذ تصمیم های میان مدت و بلندمدت که با تغییر مدیران دولتی به فراموشی سپرده می شوند، همواره وجود دارد.»

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته، ضمن تقدیر از مسئولان وزارت راه در جهت اتخاذ رویکردهای صحیح در بخش ترانزیت، تداوم این حرکت را خواستار شد و تصریح کرد:« خوشبختانه در حوزه ترانزیت به ویژه در ترانزیت سیگار، ورود محکم و جدی داشتند و به وظایف قانونی خود به صورت کامل عمل کردند. امیدواریم همین روند در آینده نیز تداوم داشته باشد.»

پل مه در ادامه، موضوع فعال تر شدن بنادر را مطرح کرد و افزود:« مبحث بارنامه سراسری یکی از نقاط مغفول مانده صنعت حمل ونقل است. اگر به این مسئله توجه شود، شاهد کاهش زمان و هزینه مبادلات کالا خواهیم بود. بارها این تقاضا را به اشکال مختلف از گمرک، وزارت اقتصاد و دارایی و سایر نهادهای مرتبط مطرح کرده ایم، اما این خواسته را معطوف به ترانزیت داخلی می کنند. این درحالی است که ترانزیت داخلی دردی از این روندی که به آن نیاز مبرم داریم، دوا نمی کند.»

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته با مهم برشمردن مزایای توسعه حمل ونقل ریلی در بنادر و دیگر نقاط کشور خاطرنشان کرد:« اگر به دنبال حفظ محیط زیست و توسعه پایدار از یک سو و کاهش هزینه های انتقال کالا در مدت زمان کوتاه تر هستیم، چاره ای جز توسعه خطوط ریلی و اتصال آن به بنادر کشور نداریم. خوشبختانه حرکت هایی در این زمینه آغاز شده که امیدواریم توجه جدی تری به این موضوع صورت بگیرد.»

یادآور می شود، مراسم بزرگداشت هفته حمل ونقل به همت سازمان بنادر و دریانوردی و با حضور عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، محمد راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، اعضای انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته، نمایندگان مجلس و جمعی از نمایندگان بخش خصوصی فعال در حوزه حمل ونقل دریایی در هتل هما تهران برگزار شد.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.