دعوت از ایتالیا برای سرمایه گذاری در صنعت کشتیرانی ایران

 

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران خواستار سرمایه گذاری ایتالیا در صنعت حمل و نقل دریایی ایران شد.

به گزارش سی نیوز و به نقل از روزنامه اطلاعات، محمد سعیدی که به همراه هیات اقتصادی بخش خصوصی به ایتالیا سفر کرده است، گفت: امروز ایران مناسب ترین کشور برای جذب سرمایه گذاری شرکت های خارجی در زمینه های مختلف در منطقه است.

وی در همایش اقتصادی ایران و ایتالیا که با حضور هیات اتاق بازرگانی تهران، سفرای ایران و ایتالیا، نمایندگان مجلس و فعالان اقتصادی دو کشور در رم پایتخت ایتالیا برگزار شد، بیان داشت: به دنبال اجرای برجام، زمینه مثبتی برای سرمایه گذاری خارجی در طرح های استراتژیک ایران به وجود آمده است.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: آمار و ارقام هم حکایت از افزایش سرمایه گذاری مستقیم کشورهای اروپایی در درون ایران دارد که نتایج ملموس و سازنده ای به همراه داشته است.

وی با اشاره به اهمیت روابط ایران و ایتالیا خاطرنشان ساخت: ایتالیا همیشه بهترین شریک استراتژیک در اروپا برای ایران بوده است، پتانسیل های زیادی هم برای افزایش ظرفیت های همکاری در زمینه ها و جنبه های مختلف بین دو کشور وجود دارد.

سعیدی با بیان این که مسئله اصلی این است که ما با برخی از موانع در روابط سیستم های بانکی بین ایران و اروپا روبه رو هستیم، اضافه کرد: برخی معتقدند مشکل از سیستم های بانکی ایران است، اما در حال حاضر و در راستای اقدامات جدید انجام گرفته، سیستم بانکی در ایران به طور قابل ملاحظه ای با استانداردهای بین المللی هماهنگ شده و بهبود پیدا کرده است و در آینده نزدیک باید شاهد تسهیل بیش‌تر روابط بانکی بین بانک‌های ایران و بانک‌های سطح اول کشورهای اروپایی باشیم.

وی با اشاره به اینکه کشتیرانی جمهوری اسلامی نقش حیاتی و مهمی را در حمل و نقل دریایی بین ایران و اروپا برعهده دارد، تاکید کرد: ایران به عنوان یکی از کشورهای جاده ابریشم، نقش بسیار استراتژیک و حیاتی را در اتصال کشورهای مشترک المنافع سی.آی.اس و کشورهای اروپایی به چین از طریق مسیرهای دریایی، ریلی و زمینی ایفا می کند.

سعیدی با اظهار اینکه کشتیرانی جمهوری اسلامی به عنوان خط کشتیرانی ملی ایران سرمایه گذاران را به سرمایه گذاری در حمل و نقل دریایی در ایران دعوت می کند، یادآور شد: ایران از دومین اقتصاد برتر در خاورمیانه برخوردار است؛ تولید ناخالص داخلی ایران(GDP) در سال ۲۰۱۶ بالغ بر ۴۱۲ میلیارد دلار بوده است ،افزون بر این ایران کشوری است که از منابع متنوع و گسترده گاز، نفت، معادن، مواد معدنی و صنایع دیگر هم برخوردار است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.