حضور هیئت ایرانی در اجلاس مجمع سازمان بین المللی دریانوردی

 

با توجه به برگزاری سی امین اجلاس مجمع سازمان بین المللی دریانوردی، هیأتی با ریاست آقای مهندس محمد راستاد، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و آقای دکتر حق شناس، معاون امور دریایی برای شرکت در این نشست، از ۶ آذر ماه سال جاری به کشور انگلستان اعزام خواهند شد.

به گزارش سی نیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، در این سفر آقای دکتر سعیدی، مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و آقای مهندس کیان ارثی، مدیرعامل شرکت ملی نفتکش، آقای راستاد را همراهی خواهند نمود. سفیر جمهوری اسلامی ایران در انگلستان و نماینده دائم ایران نزد آیمو و نیز معاون ایشان در لندن به این هیأت ملحق خواهند شد.

مجمع سازمان بین المللی دریانوردی که محلی برای اجتماع بزرگ مقامات  ۱۷۲ کشور عضو این سازمان می­باشد، هر دو سال یکبار در شهر لندن برگزار می گردد. در این نشست، عالی ترین مقامات دریایی کشورها دور هم جمع شده و  به بررسی دستورکارهای مهم و اساسی در رابطه با ایمنی، حفظ محیط زیست و امنیت در عرصه دریانوردی پرداخته و مهم ترین تصمیمات را اتخاذ خواهند کرد.

از جمله دستورکارهای مهم این اجلاس عبارتند از: تصویب طرح استراتژیک سازمان آیمو، بررسی و تصویب گزارش کمیته های اصلی شامل کمیته ایمنی دریانوردی، کمیته حقوقی، کمیته محیط زیست دریایی، کمیته فنی و کمیته تسهیل ترافیک دریایی. انتخاب چهل عضو شورا، براساس مواد ۱۶ و ۱۷ کنوانسیون آیمو و در سه گروه الف، ب و ج از اصلی ترین دستورکارهای دیگر این مجمع می باشد.

در حاشیه این نشست بزرگ دریانوردی جهانی، مقامات دریایی کشورمان دیدارهایی نیز با سران عالی دریایی برخی کشورهای صاحب نام در عرصه دریانوردی خواهند داشت و موضوعات مورد علاقه و همکاری و مشارکت در زمینه های حمل و نقل دریایی را به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت.

قابل ذکر است، در روز اول اجلاس و در مراسم افتتاحیه، آقای محمد راستاد به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران ایراد سخنرانی خواهند کرد.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.