تخلیه و بارگیری 96 میلیون تن کالا در بنادر کشور

 

بر اساس آمار سازمان بنادر و دریانوردی در سال گذشته 94 میلیون تن کالا در بنادر کشور تخلیه و بارگیری شد که این رقم در سال جاری با 2.1 درصد رشد به 96 میلیون تن رسید.

به گزارش سایت سی نیوز و به نقل از مارین‌تایمز ، از ابتدای امسال تاکنون 2 میلیون TEU کانتینر در بنادر کشور تخلیه و بارگیری شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 درصد رشد داشت. این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته یک میلیون و 600 هزار TEU کانتینر در بنادر کشور تخلیه و بارگیری شده بود.

همچنین در این مدت میزان تخلیه و بارگیری کالاهای خشک به 30 میلیون تن رسید که در مقایسه با سال گذشته 0.7 درصد کاهش داشته است زیرا در سال گذشته 30 میلیون و 200 هزار تن کالای خشک در بنادر کشور تخلیه و بارگیری شده بود.

بر اساس این گزارش از ابتدای امسال تاکنون 3 میلیون تن کالاهای فله‌ای مایع در بنادر کشور تخلیه و بارگیری شده بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 42.9 درصد افزایش داشت. آمار سازمان بنادر نشان می‌دهد که در مدت مشابه سال گذشته میزان تخلیه و بارگیری کالاهای فله‌ای مایع در بنادر کشور 2 میلیون و 100 هزار تن بوده است.

همچنین از ابتدای امسال تاکنون میزان تخلیه و بارگیری کالاهای عمومی در بنادر کشور 12 میلیون 700 هزار تن بود که کاهش 2.3 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد، به این ترتیب در سال قبل 13 میلیون تن کالای عمومی در بنادر تخلیه و بارگیری شده بود.

از ابتدای سال 96 تاکنون 31 میلیون و 400 هزار تن مواد نفتی در بنادر کشور تخلیه و بارگیری شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 1.9 درصد کاهش داشته است، این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل میزان تخلیه و بارگیری مواد نفتی در بنادر به 32 میلیون تن رسیده بود.

عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور در سال جاری تاکنون از طریق بنادر آبادان، آستارا، امام خمینی، امیرآباد، انزلی، بوشهر، جاسک، چابهار، خرمشهر، شهید باهنر، شهید رجایی، فریدون‎کنار، قشم، گناوه، لنگه، نکا، نوشهر انجام شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.