دغدغه های ایجاد کریدور ریلی کانتینری مرز اینچه برون

به گزارش سی نیوز اولین قطار کانتینری چین به ایران از مرز اینچه برون ششم مهر ماه وارد ایران شد و نوید راه اندازی کریدور ریلی کانتینری از کشور های چین – ترکمنستان – قزاقستان – به ایران را میدهد.

ابراهیم محمدی معاون بهره برداری و سیر و حرکت راه آهن با اعلام اینکه درباره اعزام ۶ قطار باری از اینچوآن به تهران تا پایان سال جاری میلادی توافقات اولیه صورت گرفت،  گفت: در دیدار با «هوآ لیانگ» مدیرکل همکاریهای اینچوآن- تهران و مدیر قطار باری اینچوآن – تهران مقرر شد تا پایان سال جاری میلادی هر ماه ۲ قطار باری از منطقه اینچوآن چین به تهران اعزام شود.

وی افزود: این قطار از منطقه اینچوآن کشور چین حرکت کرده و مسیر   کیلومتری را  در مدت زمان ۱۴ روز  طی میکند و پس از عبور از قزاقستان و ترکمستان به تهران خواهد رسید

با این وصف عده ای از کارشناسان بندری بر این باورند که فعالیت این کریدور میتواند به موفقیت کریدور شمال – جنوب صدمه وارد کند و با توجه به حجم جابجایی که این کریدور به خود اختصاص خواهد داد این دغدغه را بوجود می آورد که نیازی به کریدور شمال – جنوب نباشد .

البته اگر کریدور شمالی تنها برای ورود كانتينر به داخل كشور معطوف شده باشد احتمال موازی کاری کمتر خواهد بود .باید منتظر ماند و دید که در آینده برنامه ریزی این کریدور تازه پا به چه سرانجامی خواهد رسید .

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.