چگونگی تأسیس یک شرکت حمل و نقل بین المللی در آمریکا

این بحث ماه ها گریبانگیر من مهاجر بود تا اینکه تصمیم گرفتم خودم شرکت خودم را تأسیس کنم. پس از تحقیق از استادان و مرکز ارتباط صنعتی دانشگاه پی به روش کار بردم که بطور خلاصه مطرحش می کنم.
چگونگی تأسیس یک شرکت حمل و نقل بین المللی زمینی در آمریکا - پایگاه خبری صنعت حمل و نقل بین المللی و گردشگری ایران چهارراه

نخست ما باید یک شرکت با دو نوع خاص یا مسئولیت محدود بنا بر انتخاب خودتان با اسمی که شخص دیگری در ایالت شما ( نه در آمریکا) برنگزیده باشد ثبت نمایید که هزینه ثبت آن 735 دلار است به همراه یک شماره مالیاتی که برای شرکت می گیرید و با آن در بانک حسابی برای شرکت باز می کنید. کل این فرآیند یک هفته طول می کشد و شما همه کارها را آنلاین پشت رایانه انجام می دهید.

حال این شرکت خام است و شما 5 سال فرصت دارید با افزودن مجوز ها انواع فعالیت ها را به این شرکت که می تواند در آینده گروه صنعتی یا تجاری هم شود بیافزایید. در واقع شرکت ها با گرفتن مجوزها هویت می یابند. حال من می خواهم شرکت بارفرآور شوم چه باید بکنم و چه مجوزهایی باید بگیرم:

مجوز زمینی:

این نوع مجوز توسط اداره Federal Motor Carrier Safety Administration (FMCSA) صادر می شود و به همگان نیز داده می شود و فقط شما فرمی را پر می کنید که سوپیشینه یا ورشکستگی سابق صاحب شرکت را بررسی می کنند و در یک روند 15 روز بنا بر درخواست شما مجوزبه یکی از دو حالت کلی زیر داده می شود:

  1. شما می خواهید کامیون هم داشته باشید.
  2. شما فقط می خواهید اجازه کار با کامیون داران را داشته باشید.

حال در هر دوحال بالا دو نوع مجوز صادر می شود:

اگر شما حالت نخست را برگزینید  یعنی کامیون داشته باشید، شما باید یک شماره از مرکز اتوبانهای آمریکا به اسم USDOT بگیرید که برای هر کامیون در سال 1600 دلار است. و آن وقت کامیون شما می تواند در کل اتوبانهای ایالت متحده تردد کند.

پس از اخذ این مجوز دو نوع مجوز دیگر برای این نوع شرکت با کامیون می توانید تهیه کنید:

مجوز حمل وسایل خانه و وسایل شخصی را داشته باشید که قیمتش 300 دلار است

مجوز حمل محموله های تجاری از هر نوع بصورت زمینی را داشته باشد که قیمت آن هم 300 دلار است.

اگر هر دوی این مجوزها را بخواهید 600 دلار پرداخته و مجوزها را برای ده سال برای شرکت شما صادر می گردد.

حال اگر شما حالت دوم را برگزیده باشید که در بالا اشاره شد یعنی فقط می خواهید اجازه کار با کامیون داران را داشته باشید، کافیست بنا بر نوع کارتان که می خواهید شروع نمایید یکی از دو حالت زیر را بگیرید:

مجوز حمل وسایل خانه و وسایل شخصی را داشته باشید که قیمتش 300 دلار است

مجوز حمل محموله های تجاری از هر نوع بصورت زمینی را داشته باشد که قیمت آن هم 300 دلار است.

اگر هر دوی این مجوزها را بخواهید 600 دلار پرداخته و مجوزها را برای ده سال برای شرکت شما صادر می گردد.

پس از آن نوبت می رسد به بیمه شما، هر شرکت بارفرآوری برای هر نوع مجوزی که اخذ می کند باید بیمه تهیه کند. سقف بیمه ای که باید تهیه شود 75000 دلار است. البته شما نیازی نیست همه آن را به بیمه بپردازید شما از 1 درصد تا 12 درصد این مبلغ را می توانید بعنوان پیش پرداخت تضمین بیمه بپردازید و ماهانه مبلغی را بعنوان باقی پول بیمه و سود بیمه گر که از شما پول نگرفته با بهره 3 درصد بپردازید و اینگونه هر مقدار تضمین اصلی شما به 75000 دلار نزدیکتر و بیشتر شود، شما در مناقصه ها و استعلام های بزرگتری برای کسب بار می توانید شرکت نمایید. مشتریان همیشه از شما کد بیمه اتان را می خواهند که با بیمه گر شما بتوانند در مورد میزان جبران خسارتشان در صورت هر حادثه ای صحبت کنند. شرکت های بزرگ تا سقف 3 تا 5 میلیون دلار تضمین بیمه دارند و اینگونه است که شرکت های بزرگ بارهای بزرگ می گیرند و شرکت های کوچک و متوسط بارهایی در اندازه های خود و با رشد سالانه و کسب تجربه و البته مدیریت درست شرکت را سطح به سطح بالا می برند.

هرگاه شما تصمیم به بستن شرکت نمایید بیمه گر تمام سپرده شما را به شما باز می گرداند.

مجوز دریایی:

این مجوز به سه صورت است که از Federal Maritime Commission  اخذ می گردد:

  1. مجوز کار با کشتیرانی ها کار کنید – قیمت 300 دلار
  2.  مجوز ثبت کشتیرانی NVOCC – قیمت 300 دلار و دستکم 1 میلیون دلار سپرده اولیه در بیمه که باید کامل پرداخت گردد و نزدیک به بیش از 250 کانتینر
  3. مجوز ثبت خط کشتیرانی – قیمت 300 دلار با 11 میلیون دلار سپرده اولیه که باید 40 درصد نقدی به بیمه گر سپرده شود و دستکم سه فروند کشتی در اختیار باشد.

برای کار بارفرآوری شرکت من مورود نخست کافی بود با 300 دلار، امری که 90 درصد شرکت های بارفرآوری در ایران نیز انجام می دهند به دست می آمد اما مورد بیمه ای آن مانند نوع زمینی که در بالا مفصل اشاره شد تا سقف 75000 دلار در همان حالت باید بپردازید.

مجوز ریلی:

این مورد نیازی به مجوز ندارد و شما کافی است که قراردادی با شرکت های دارای واگن بنویسید و شرکت های دارای واگن با شکرت های لوکوموتیو دار قرار داد دارند.

مجوز هوایی:

پس از تأییدیه IATA شما برای بارهوایی دو مورد مجوزدارید:

  1. مجوز کار با شرکت های هوایی – قیمت 150 دلار
  2. مجوز کار با خطوط هوایی و کسب مجوز برای ورود کامیون و کامیونت و ون های شما به محوطه های فرودگاهی، قیمت 150 دلار، و البته هر کامیون می بایست با راننده هر ماه 250 دلار بابت کنترل امنیتی و 100 دلار تمدید تردد بپردازد.

در حالت نخست شما مانند زمینی باید تا سقف 75000 دلار به بیمه برای تضمین طبق شرایط بخش زمینی بسپارید.

در کل شما در ساده ترین حالت می توانید با 1200 دلار یک شرکت بارفرآور ساده را راه اندازی کنید و از اتاق خانه اتان شروع به کار نمایید.

سرچشمه گزارش: پایگاه خبری صنعت حمل و نقل بین المللی و گردشگری ایران چهارراه
تهیه کننده گزارش: کاوش ساعی
ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. شیرین خان میرزا می گوید

    سلام و روز بخیر
    ممنونم از توجه جنابعالی و خوشحالیم که مورد توجه شما قرار گرفته است
    در خصوص شرایط تاسیس در کانادا و ونکوور در حال حاضر مطلبی جهت ارائه دردست نیست . انشاله در صورت وجود مطالبی از این دست دراختیار شما مخاطب عزیز قرار خواهد گرفت .

نظرات بسته شده است.