۵ شرکت بزرگ لجستیک امسال ایجاد می‌شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،عباس تابش در همایش صنعت پخش اظهار داشت: حدود 800 شرکت پخش کالا در کشور وجود دارد که اگر برای سیستم اقتصادی کشور سه ضلع تولید، توزیع و مصرف را در نظر بگیریم، نقش شرکتهای پخش در ضلع سیستم توزیع غیرقابل انکار خواهد بود.

تابش با بیان اینکه عرضه کالای بدون شناسه در حوزه کالاهای هدف خلاف قانون است، گفت: دستورالعمل حمل کالاهای داخلی و وارداتی بر اساس شناسه انبار صادر شده است.
به گفته وی، شرکتهای پخش کالا اگر محلی برای نگهداری کالای مازاد بر مصرف دارند باید به سامانه جامع انبار مراجعه و محل خود را به عنوان محل نگهداری کالا معرفی کنند. در غیر اینصورت مراجع ذی صلاح با این عمل به عنوان معاونت در قاچاق برخورد خواهند کرد.

مدیر دفتر خدمات بازرگانی وزارت صنعت ادامه داد: کالاهای وارداتی یا به صورت فله وارد کشور می شوند که وزارت کشاورزی متولی تعیین شناسه برای آنها است و یا به صورت بسته بندی وارد می‌شوند که واردات آن بر اساس شناسه کالای صادر شده در سامانه صورت می گیرد.
وی با اشاره به تعاملات انجام شده با سازمان امور مالیاتی گفت: در تعامل با سازمان امور مالیاتی، این بار از دوش شرکتهای پخش برداشته شد.

وی با تأکید بر عزم جدی دولت برای ایجاد شرکتهای لجستیک اظهار داشت: هم اکنون شرکتهای پخش در مقابل قویترین شرکتهای پخش جهان حرفی برای گفتن ندارند.
تابش از توافق با شرکت شهرکهای صنعتی خبر داد و گفت: اگر شرکتهای پخش برای تبدیل فعالیت خود به شرکتهای لجستیک اقدام کنند، در شهرکهای صنعتی زمین با نرخ صنعتی در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.