نگاهی به بازار تانکر در سال جاری میلادی
سایت خبری لویدزلیست در تحلیل بازار تانکر نوشت: پیشی گیری رشد ناوگان تانکرهای حمل نفت خام از میزان تقاضا و افت نرخ کرایه حمل دورنمای خوبی را به تصور نمیکشند. از یک سو شاهد پیشی گیری رشد ناوگان تانکرهای حمل نفت خام از میزان نسبتا کم تقاضا برای نفت خام هستیم، از سوی دیگر نیز رکود سایه خود را بر روی نرخ کرایه حمل تانکرها افکنده است، این چیزی شبیه به یک روند نزولی در چرخه اقتصادی است. این گزارش ادامه داد: علیرغم اینکه تانکرهای نفت خام سودآورترین نوع کشتیهای تجاری طی دو سال بودهاند، اما بازار تانکر حمل نفت خام یک کاهش چشم گیر در میزان درآمدهای حاصله از حمل کالا را در سال جاری میلادی تجربه میکند.
برخی هنوز معتقدند که رکود بازار تانکرهای حمل نفت خام تنها برای چند ربع دیگر از سال به طول خواهد انجامید و به مانند وضعیت سالهای ۲۰۱۲-۲۰۱۳ باز نخواهد گشت، زمانی که چندین شرکت غول تانکر مانند Frontline – بزرگترین شرکت کشتیرانی تانکر نفت جهان- مجبور به اجرای طرح باز سالی مالی شدند. با این وجود، در سال جاری میلادی و تاکنون، درآمدهای روزانه بازار تانکر به طور میانگین بالاتر از هزینههای عملیاتی در تمامی بخشها بودهاند، و البته فصل اوج زمستان هنوز از راه نرسیده است. با این حال نباید از اصل واقعیت غافل ماند، آنچه مسلم است، ظرفیت مازاد تناژ خیلی بالاست و این معضل در ماههای آینده نیز مرتفع نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.