پارسیان بندر می‌شود

به گزارش هفته نامه حمل و نقل رشد مناطق اقتصادی ویژه با رشد و توسعه بنادر در این مناطق در هم امیخته شده است و برای توسعه این مناطق حتماباید به شاخصه‌های دریایی و بندری نیز توجه ویژه‌ای کرد. به همین منظور نیز دولت وزارتخانه‌های امختلف را که طرح‌های و پروژه‌های مرتبط با این مناطق ویژه دارند را ملزم به همکاری و اجرای پروژه‌های مرتبط با توسعه مناطق ویژه کرده است در همین راستا نیز تاکنون طرح‌ها و پروژه‌های مختلفی با همکاری‌های وزارتخانه‌های مختلف اجرا شده است در همین راستا نیز به تازگی ودر نشست بررسی زمینه‌های رشد و رفع موانع سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان که با حضور جمعی از مقامات ارشد وزارت نفت برگزار شد، وزیر نفت از حمایت این وزارتخانه در راستای توسعه و سرمایه‌گذاری در این منطقه خبر داده و همچنین مهدی کرباسیان  رئیس هیئت عامل ایمیدرو نیز  پیش‌بینی کرده که  عملیات اجرائی بندر پارسیان در ماه آینده آغاز می‌شود.

به همین منظور هم بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت با ابراز تشکر از رئیس هیئت عامل ایمیدرو و همچنین اقدامات صورت گرفته در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان تصریح کرده است: «در حال حاضر می‌توان گفت که این منطقه از بن بست‌های قبلی رها شده و مشخص است که اخیرا در این منطقه تحولات مثبتی رخ داده است. منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر پارسیان بهترین منطقه برای توسعه و رشد صنعت پتروشیمی محسوب می‌شود و در این راستا وزارت نفت، علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری و حمایت از امر سرمایه‌گذاری در این منطقه است.»

شروع عملیات اجرائی بندر پارسیان با ۴ اسکله
مهدی کرباسیان رئیس هیئت عامل ایمیدرو نیز در این دیدار از شروع عملیات اجرائی بندر پارسیان تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: برنده مناقصه بندر پارسیان مشخص شده و با ساخت ۴ پست اسکله شروع و در نهایت به ۱۹ اسکله افزایش می‌یابد. در این خصوص ایمیدرو هماهنگی‌های لازم را با سازمان حفاظت محیط زیست انجام داده است ضمن اینکه مشاور بین‌المللی این پروژه نیز گزارش خود را تا پایان تیر ماه به محیط زیست ارائه خواهد کرد. ایمیدرو تلاش کرده تا با بالاترین استانداردهای زیست محیطی بتواند امور مربوط به منطقه ویژه پارسیان و بندر آن را اداره کند. وی در این نشست به تشریح اهداف و برنامه‌های جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی، آمادگی برای اجرای فراخوان جذب سرمایه‌گذار در حوزه‌های تولید آب و برق، برنامه‌های دوران ساخت و بهره برداری بندر پارسیان و همچنین نیازهای این منطقه در حوزه پتروشیمی پرداخت و خواستار حمایت بیشتر وزارت نفت از سرمایه گذاران این منطقه شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.