همكاری شبكه ی ملی ناوگان تحقیقات دریایی با دانشگاه هامبورگ

به گزارش مارین نیوز، شبكه ی ملی ناوگان تحقیقات دریایی كشور كه در ستاد توسعه ی فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشكیل شده است در راستای ارتقای فناوری های میدانی دریایی كشور در تلاش است ارتباطات خود را با مراكز تحقیقاتی و فناوری بین المللی افزایش دهد.
دكتر سعید مظاهری دبیر شبكه ی ملی ناوگان تحقیقاتی دریایی كشور در گفتگو با خبرنگار مارین نیوز، اظهار داشت : هدف از تشکیل این ناوگان، هم افزایی ظرفیت ناوگان تحقیقاتی دریایی بر اساس پتانسیل های موجود در کشور است تا امکان دسترسی آسان وو البته هدفمند به خدمات آن را به متقاضیان در دانشگاه ها، صنایع دریایی و شرکت های دانش بنیان تسهیل و روند رشد علمی ایران را در حوزه پر اهمیت تحقیقات میدانی دریایی، سرعت بخشد.
وی در ادامه افزود : با استفاده از فرصت های ایجاد شده در پسا برجام شبكه ی ملی ناوگان تحقیقات دریایی كشور جلساتی را با متخصصین و فناوران دانشگاه هامبورگ برگزار نموده است و بدنبال آن بازدیدی از شناور تحقیقاتی ‘كاوشگر خلیج فارس’ به همراهه نمایندگان اعضای شبكه ی ملی ناوگان تحقیقات دریایی كشور شامل سازمان هواشناسی، موسسه تحقیقاتی علوم شیلاتی، سازمان زمین شناسی، سازمان نقشه برداری، پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی و همچنین سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در روز چهارشنبه ٣ خرداد انجام داده است.
دبیر شبكه ی ملی ناوگان تحقیقاتی دریایی كشور هدف از این بازدید را بررسی و امكان سنجی گشت مشترك دریایی فی مابین اعضای شبكه ملی ناوگان تحقیقات دریایی كشور و متخصصین دانشگاه هامبورگ در خلیج فارس و دریای عمان عنوان کرد.
گفتنی است، ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی با هدف ایجاد زیرساخت های مناسب برای توسعه توان علمی و صنعتی در حوزه دریا و در راستای پیاده سازی نقشه جامع علمی کشور بر مبنای اسناد بالادستی و کلان علمی – صنعتی، در نظر دارد تا طرح ایجاد شبکه ملی ناوگان تحقیقات دریایی ایران را به مرحله اجرا درآورد. شبکه ملی ناوگان تحقیقات دریایی ایران، نظام ساماندهی، منسجم‏سازی و راهبری شناورهای سطحی و زیرسطحی کشور است که به منظور پاسخ گویی به نیازهای تحقیقات میدانی و صنعتی در حوزه دریا و بر اساس استفاده بهینه از امکانات پژوهشی موجود و تکمیل آنها در جهت توسعه فناوریهای دریایی ایجاد می‏شود. ناوگان تحقیقات دریایی شامل شناورها و تجهیزات اندازهگیری و اداوات نصب شده بر روی آن‏هاست.
ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.