امضاء قرارداد طراحی اولین و بزرگترین شهر لجستیک کشور/ اجرای فاز نخست در سال ۹۶
قرارداد طراحی جامع شهر بار (لجستیک) شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با حضور نمایندگان و مدیران شهر فرودگاهی، شرکت ADI بهعنوان مجری و شرکت ناکو بهعنوان مشاور مادر در تهران امضا شد.
به گزارش سی نیوز به نقل از ایسنا، معاونت سرمایهگذاری و اقتصادی و عضو هیئتمدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، درباره این قرارداد گفت: توسعه لجستیک درواقع به معنی توسعه کشور است و عنصری اساسی برای این منظور به شمار میرود. ما در این قرارداد از ظرفیتهای شرکتی که در غرب آسیا موفق عمل کرده بهره میبریم و اگر موفق به گرفتن ایدههای جدید و صحیح از آنها شویم، خیلی فراتر از آن چیزی که در قالب این قرارداد هزینه میکنیم، بهرهمند خواهیم شد. این هدفی است که بابتش مذاکره و حرکت کردهایم.
حسین تاجیک درباره برنامه شهر فرودگاهی امام (ره) برای مدیریت این پروژه توضیح داد: ما کاملاً همگام و فعال با طراح این پروژه پیش خواهیم رفت و با آغاز به کار آنها، تیمی تخصصی از کارشناسان خبره، در کنارشان خواهیم داشت. برای موفقیت کار این مشاور انتقال اطلاعات صحیح و انتقال اهداف بالادستی IKAC خیلی مهم است و ما فکر میکنیم که این طرحی نیست که مشاور در دفتر خود بنشیند یک طرح بزند و در انتهای قرارداد یک زونکن به ما تحویل دهد. تیم ما کاملاً درگیر کار شده و قدمبهقدم با آنها حرکت خواهیم کرد تا خروجیهایی عملیاتی داشته باشیم.
وی تاکید کرد: این پروژه با قراردادی که سال گذشته با شرکت ناکو منعقد شده تداخلی ندارد و شرکتها در دو سطح متفاوت اما با یک فصل مشترک فعال خواهند بود، به این معنی که در یکجا انتقال اطلاعات خواهند داشت اما در این پروژه در حوزه جزئیات، توسعهیافتهتر عمل خواهد شد.
معاونت سرمایهگذاری و اقتصادی شهر فرودگاهی درباره ارتباط این پروژه با سال اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال نیز گفت: بر اساس آمار اهمیت لجستیک را اینطور عنوان میکنند که جابجایی هر ۱۰۰ هزار تن بار در فرودگاه، معادل یک میلیون نفر مسافر ارزشافزوده برای کشور ایجاد میکند. از جهتی دیگر، ما در منطقهای قرار داریم که یک بازار با ارزش حدود ۴۰۰ میلیون نفری در اطراف کشور است که ما متأسفانه تا به امروز به دلیل کوتاهی در تشخیص اولویتها و تصمیمگیری بهموقع از یکسو و تحمیل برخی از مسائل از بیرون کشور از سوی دیگر، از این پتانسیل بهطور مؤثر استفاده نکردهایم و در امر لجستیک موفق نبودهایم. کشورهای همجوار ازجمله همسایگان شمالی ما، محتاج قسمتی از تولیدات کشور ما هستند که بهطور یقین با بهکارگیری ظرفیتهای موجود در قالب این قرارداد موفق خواهیم بود در راستای اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گامهای مؤثری برداریم و در بروز بخشی از پتانسیلها و قابلیتهای نهفته کشور سهم بسزایی داشته باشیم.
هچنین در این جلسه و بعد از امضاء این قرارداد، جین گودارت از مدیران شرکت ADI، درباره این قرارداد گفت: این پروژه تمرکز اصلی خود را روی لجستیک خواهد گذاشت و من فکر میکنم این راهی بهسوی موفقیت است. عامل سازماندهنده و فروش در کلیه امور اقتصادی چه داخلی و چه بینالمللی چیزی نیست بهجز لجستیک و چنانچه این پروژه بهخوبی پیش برود میتواند گامی بزرگ برای کشور ایران برداشت.
وی همچنین خطاب به مدیران شرکت شهر فرودگاهی امام (ره) ادامه داد: ما در این پروژه به همان شیوه حرفهای که همیشه و همواره با شرکایمان داشتهایم، با شما همکاری خواهیم کرد. حتی اگر در ابتدای راه برخی اختلافنظرها هم وجود داشته باشد، من ایمان دارم که ما این کار را در قالب یک تیم بهخوبی به انجام خواهیم رساند. من و همکارانم به یک همگرایی و انجام یک پروژه خوب در ایران میاندیشم.
بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی، بعد از معرفی «منطقه آزاد» شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و گذراندن مراحل قانونی و اجرایی شدن عملیات آن، یکی از ضروریترین اقداماتی که میبایست انجام شود، ایجاد شهر لجستیک است. شهری که علاوه بر بازار محلی تهران و بازار داخلی کشورمان، میتواند یکی از نقاط اتصال شرق و غرب و شمال و جنوب تلقی شود، عملیاتی که چه بهصورت هوایی انجام شود و چه بهصورت ترکیبی از ریل و جاده، با تمهیدات اتخاذشده، نقش بسیار مهمی را در منطقه، اقتصاد کشور، اشتغالزایی و درنهایت در تولید ناخالص ما ایفا خواهد کرد.
در همین راستا قرارداد طراحی اولین بزرگترین شهر بار کشور با یکی از مشاوران طراز اول اروپایی در این حوزه بسته شده است که از فردای امضاء و با طی روند مربوط به ارائه تضامین از سوی مشاور و پرداخت اولیه، اجرایی خواهد بود و نتایج آن از دو تا سه ماه آینده در اختیار مشاور مادر قرار خواهد گرفت و فاز اول آن حداکثر تا آخر سال جاری با نهایی شدن قرارداد، طراحی و مطالعات شهر لجستیک به پایان خواهد رسید.
نظرات بسته شده است.