رشد 33 برابری عملکرد صندوق توسعه صنایع دریایی

به گزارش ایرنا از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «عبدالمجید رضوانی» روز دوشنبه با اشاره به عملیاتی شدن فعالیت صندوق توسعه صنایع دریایی در دولت ، گفت: اگر چه صندوق از سال 1389 تشکیل شد، اما عمده منابع آن با توجه به اهمیت و مزایای صنایع دریایی در دولت یازدهم تأمین و فعالیت صندوق بطور رسمی در این دولت عملیاتی شد.
وی، آغاز ارائه تسهیلات صندوق را در سال 1393 اعلام کرد و اظهار داشت: این صندوق را می توان مولود دولت یازدهم دانست که از سال 1393 به صورت جدی بحث حمایت از صنایع دریایی و بویژه کشتی سازی را به عنوان یک صنعت مادر و اشتغال زا آغاز کرد و در طول این سه سال سیر صعودی داشته است.
مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دریایی با اعلام اینکه در سال 1393 تعداد 14 مورد تسهیلات مالی به صاحبان صنایع به ارزش 74 میلیارد ریال پرداخت شد، افزود: این میزان تسهیلات در سال 1395 به 43 مورد به ارزش بیش از 2 هزار و 470 میلیارد ریال رسید که این رشد 33 برابری عملکرد، در سایه حمایت های دولت یازدهم محقق شده است.
رضوانی در پایان گفت: این صندوق گذشتن از مرز سه هزار میلیارد ریال تسهیلات را در سال جاری هدفگذاری کرده است.
به گزارش ایرنا، صندوق توسعه صنایع دریایی با هدف تحقق توسعه پایدار در بخش صنایع دریایی کشور تاسیس شده و به عنوان موتور توسعه صنایع دریایی کشور، رابطی بین حاکمیت و بخش خصوصی است تا بتواند با انجام مطالعات توسعه ای، سرمایه گذاری و اعمال انواع حمایت هدفدار، موجبات توسعه روز افزون این صنایع در کشور را فراهم آورد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.