صادرات کالا از مجتمع بندری انزلی ۴۹ درصد افزایش یافت

به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا ،حسین یونسی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در نیمه نخست سال ۱۴۰۳ حدود یک میلیون تن کالا در مجتمع بندری انزلی تخلیه و بارگیری شده است؛ همچنین ۲۵۵ هزار تن کالای نفتی و غیرنفتی شامل مواد پتروشیمی، مصالح ساختمانی، مواد معدنی و آهن آلات از این مجتمع بندری به کشورهای حاشیه دریای خزر صادر شده است.

وی تصریح کرد: طی این مدت۳۰ هزار تن سیمان از این مجتمع بندری به کشورهای حاشیه خزر صادر شد که نسبت به سه هزار تن مدت مشابه سال ۱۴۰۲ رشدی ۱۰ برابری دارد.

یونسی ادامه داد: در ۶ ماهه نخست امسال ۲ هزار و ۶۱۰ TEU کانتینر در مجتمع بندری انزلی تخلیه و بارگیری شده ضمن آنکه ۳۳۹ فروند کشتی هم به این بندر وارد شده است.

وی تاکید کرد: در این مدت ۵۰۵ هزار تن کالای اساسی شامل؛ غلات (گندم، جو، ذرت و کنجاله) و روغن خام خوراکی نیز از این مجموعه بندری به کشور وارد شده است.

مجتمع بندری انزلی با سابقه ۳۰۰ ساله در عرصه حمل و نقل دریایی همواره منطقه مورد توجه بازرگانان و تجار کشور بوده است و امروز با ۱۷ پست اسکله و امکان تخلیه و بارگیری ۱۰ میلیون تن کالا در سال بزرگترین و مجهزترین مجتمع بندری ایرانی حاشیه دریای خزر محسوب می شود.

این مجتمع بندری یکی از پرسابقه ترین بنادر ایران و از مهمترین و بزرگترین بنادر شمال کشور محسوب می شود که با قرار گرفتن در گذر تجاری بین‌المللی از قبیل کریدور ترانزیتی بین المللی شمال – جنوب و تراسیکا و غیره از دیرباز عهده دار نقش برجسته در صنعت حمل و نقل دریایی با کشورهای حاشیه دریای خزر و اروپایی بوده است.

بندر چند منظوره آستارا نیز با ۶۰ هکتار وسعت نخستین بندر بخش خصوصی کشور و نزدیک ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر تجارت و حمل و نقل کالا بین آسیا، آفریقا و اروپا برای تخلیه و بارگیری کشتی های ۲ هزار و ۵۰۰ تنی طراحی شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.