بررسی ظرفیت‌های اقتصاد دریا محور در منطقه آزاد اروند

به گزارش سی نیوز به نقل از ایلنا، آقایان «علی زارعی» رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل به همراه تنی چند از مدیران سازمان منطقه آزاد اروند در نشستی با «محمدرضا مدرس خیابانی» نائب رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، که در ساختمان شهید آیت‌الله رئیسی سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، پیرامون ظرفیت‌های منطقه آزاد اروند در حوزه اقتصاد دریا گفت‌وگو کردند.

در این دیدار، ضمن تأکید بر مؤکدات مقام معظم رهبری در ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریا محور، راه‌های گسترش همکاری دو جانبه میان دو طرف مورد ارزیابی قرار گرفت.

همچنین در این دیدار، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، ضمن تشریح فرصت‌های سرمایه‌گذاری موجود در منطقه، بیان کرد: این منطقه از مشوق‌های صادراتی و وارداتی برای تجار فعال در این حیطه برخوردار است که می‌تواند در تأمین مواد اولیه و صدور تولیدات دریایی نقش بسزایی را در آب‌های سرزمینی ایران اسلامی، ایفاء کند.

مهندس علی زارعی، با تأکید بر استفاده از ظرفیت عظیم بندر کانتینری خرمشهر، تصریح کرد: موضوع رونق بخشیدن به شرکت‌های کشتی‌سازی منطقه از دیگر موضوعاتی است که باید با همکاری شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، به ایده‌آل مورد نظر در این حیطه دست یافت.

وی با اشاره به این موضوع که حیطه تعمیر و ساخت انواع شناور در این منطقه موجبات ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد دریا خواهد شد، افزود: یکی از راه‌هایی که می‌تواند برای بندر خرمشهر مشمول جذابیت باشد، ایجاد گمرک تخصصی در برخی اقلام تجاری، خواهد بود.

بر اساس این گزارش، موضوع لایروبی اروندرود به منظور تسهیل در تردد شناورها و افزایش صادرات با تناژ بالا، از دیگر محورهای گفت‌وگوی مدیران عامل سازمان منطقه آزاد اروند و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در این نشست بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.