همایش هماهنگی ارگان‌های دریایی کشور پس از ۵ سال وقفه برگزار می‌شود

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی علی اکبر مرزبان عضو هیات عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: بیست و هشتمین همایش هماهنگی ارگان‌های دریایی کشور و گرامیداشت روز جهانی دریانوردی با شعار «توسعه دریایی در بستری ایمن با مشارکت عمومی» با حضور مقامات کشوری و لشکری، مدیران و مسئولان ارشد ارگان‌های دریایی، مدیرعامل، اعضای هیئت عامل و مدیران سازمان بنادر و دریانوردی و دست‌اندرکاران و فعالان دریایی کشور نهم مهرماه ۱۴۰۳ در تهران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه همایش هماهنگی ارگان‌های دریایی کشور پس از وقفه ۵ ساله برگزار می‌شود، اظهار کرد: همایش قبلی ۲۸ بهمن ماه ۱۳۹۸ در تهران برگزار شد که پس از آن به علت شیوع ویروس کرونا برگزاری این همایش متوقف شد و امسال بیست و هشتمین همایش هماهنگی ارگان‌های دریایی کشور با تولیت سازمان بنادر و دریانوردی و به میزبانی شرکت ملی نفتکش ایران و با حضور و مشارکت همه شرکت‌ها و ارگان‌های دولتی و غیردولتی فعال در شقوق مختلف دریایی، بندری، محیط زیست، شیلات، تشکل‌ها و انجمن‌های تخصصی، صنایع دریایی، شرکت‌های نفتی، دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌ها، ، شرکت‌های خدمات دریایی و بندری و کشتیرانی و… روز دوشنبه نهم مهرماه ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های نورالرضا (ع) تهران برگزار می‌شود.

همایش ارگان‌های دریایی فرصتی مناسب برای تقویت همگرایی

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: همایش سالانه هماهنگی ارگان‌های دریایی کشور، نمایش اقتدار جامعه دریایی و یکی از راهکارهای ایجاد هماهنگی بین ذی‌نفعان و فرصتی مناسب برای اعضاء جامعه دریایی بزرگ کشور است تا با ایجاد هماهنگی در تمامی سطوح در کنار یکدیگر جمع شوند و به تشریک مساعی و ایجاد هماهنگی بیشتر بپردازند و با طرح مسائل و مشکلات خود، راه حل‌های مناسبی برای آنها بیابند.

به گفته وی، دبیرخانه دائمی هماهنگی ارگان‌های دریایی فرصتی مناسب برای این بخش در جهت ایجاد همگرایی بیشتر است و این دبیرخانه می‌تواند محلی برای هم‌اندیشی و هماهنگی بین ارگان‌های دریایی به همراه بخش خصوصی باشد.

مرزبان افزود: سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان متولی حاکمیت و مدیریت امور دریایی کشور و دبیرخانه هماهنگی ارگان‌های دریایی، متعهد است که نقش خود را در این زمینه ایفا کند و امید است، در آینده نیز اقدامات خود را در این زمینه تقویت کند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ضرورت برگزاری هرچه بهتر گردهمایی سالانه مدیران ارشد ارگان‌های دریایی، از سازمان‌ها و شرکت‌های فعال دریایی و بندری خواست در برگزاری پررنگ‌تر و با نشاط تر این رویداد، حداکثر مشارکت و همکاری را در این زمینه داشته باشند.

تشریح برنامه‌های همایش بیست و هشتم

مرزبان با اعلام اینکه بیست و هشتمین همایش هماهنگی ارگان‌های دریایی کشور از ساعت ۳۰/۱۴ تا ۳۰/۲۱ روز دوشنبه ۹ مهرماه سال جاری برگزار می‌شود، گفت: همانند سال‌های گذشته، مقامات کشوری و لشکری، مدیران و مسئولان ارشد شرکت‌ها و فعالان دریایی کشور در این مراسم حضور خواهند داشت.

به گفته مرزبان، در این مراسم پس از ارائه نتایج پنل‌های تخصصی توسط مسئولان پنل‌ها و سخنرانی‌های مقام عالی وزارت راه و شهرسازی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و تعدادی از مدیران ارشد ارگان‌های دریایی، بیانیه پایانی بیست و هشتمین همایش هماهنگی ارگان‌های دریایی قرائت و به تصویب شرکت کنندگان خواهد رسید.

مرزبان با بیان اینکه برای این همایش، ۳ پنل تخصصی با ۱۰ محور زیرمجموعه در نظر گرفته شده است تا اهم موضوعات و چالش‌های پیش رو در حوزه‌های مرتبط مورد بررسی قرار گیرد، گفت: کارگروه اجرایی این پنل‌ها از مدتی قبل تشکیل و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و قرار است، نشست‌های این سه پنل تخصصی قبل از برگزاری همایش اصلی، در روزهای دوشنبه و چهارشنبه ۲ و ۴ مهرماه برگزار شود و نتیجه و جمع‌بندی مطالب مطرح شده در این پنل‌ها در روز همایش ارائه خواهد شد.

بررسی چالش‌های پیش روی ارگان‌های دریایی در ۳ پنل تخصصی

وی، پنل‌های تخصصی همایش بیست و هشتم ارگان‌های دریایی را پنل‌های”ایمنی و امنیت دریانوردی و حفظ محیط زیست دریایی”، “توسعه بنادر و لجستیک” و “صنایع دریایی و فناوری‌های نوین” اعلام کرد.

مرزبان توضیح داد: با توجه به اهمیت و جایگاه دریانوردان و کشتیرانی ایمن و نیز شعار امسال سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) تحت عنوان «ناوبری آینده: اول ایمنی»، در پنل تخصصی اول “ایمنی و امنیت دریانوردی و حفظ محیط زیست دریایی” مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

به گفته معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، “حفاظت و بهره برداری پایدار از منابع دریایی”،” نقش سرمایه انسانی در توسعه دریا محور؛ چالش‌ها و فرصت‌ها”،” حفظ و ارتقای امنیت دریانوردی” و” پنجاه سالگی مارپل؛ فرصت‌ها و چالش‌ها در اجرا” ۴ محور پنل “ایمنی و امنیت دریانوردی و حفظ محیط زیست دریایی” است که به ریاست شرکت ملی نفتکش برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: دومین پنلی که قرار است در بیست و هشتمین همایش ارگان‌های دریایی برگزار شود، “توسعه بنادر و لجستیک” است که در ۳ محور” نقش طرح‌های جامع در توزیع متوازن بنادر”،” نقش نوین بنادر در زنجیره تامین و چالش‌های پیش رو” ، “تسهیل سرمایه گذاری داخلی و خارجی در بنادر ایران” به ریاست معاونت امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی برگزار می‌شود.

مرزبان افزود: موضوع پنل تخصصی سوم، “صنایع دریایی و فناوری‌های نوین” است که در ۳ محور “بررسی چالش‌های صنعت کشتی سازی و تعمیرات با رویکرد نوسازی و توسعه ناوگان”، “رویکردهای همخوانی فناوری‌های نوین و الزامات آیمو با نگاه به صنایع دریایی داخل کشور”، “حرکت به سمت صنایع دریایی نسل چهار ” است که به ریاست نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مسئول دبیرخانه هماهنگی ارگان‌های دریایی با بیان اینکه این پنل‌ها فرصتی است تا دیدگاه‌ها و نظرات به علاوه چالش‌های پیش روی آنها مطرح و مورد بررسی قرار بگیرد، از مدیران و کارشناسان ارگان‌های دریایی کشور خواست در این پنل‌های تخصصی حضور فعال داشته باشند.

تقدیر از دریاییان نمونه ۱۴۰۳

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی خاطر نشان کرد: مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی نیز در راستای هماهنگی و همراهی با جامعه بین‌المللی دریانوردی ذیل اهداف و برنامه‌های سازمان بین المللی دریانوردی امسال (IMO) هم‌زمان با بیست و هشتمین همایش هماهنگی ارگان‌های دریایی کشور برگزار می‌شود و در این مراسم از دریاییان نمونه سال ۱۴۰۳ در سطوح مختلف از جمله اساتید دانشگاه و پژوهشگران دریایی، مدیران عامل، پیش‌کسوتان دریایی، افسران و کارشناسان، ایثارگران دریایی، مدیران روابط عمومی، مدیران دریایی و شرکت‌های کشتیرانی قدردانی خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.