آغاز ارزیابی عملکرد شاخص های ایمنی تامین کنندگان مجتمع بندری شهید رجایی

به گزارش سی نیوز به نقل از تین نیوز ، ارزیابی عملکرد ایمنی، بهداشت و محیط زیست(HSE) شرکت های خصوصی و پیمانکاران فعال در مجتمع بندری شهید رجایی براساس شاخص های ایمنی، بهداشت و محیط زیست، با نظارت اداره HSE و توسط تیم مشاور HSE این اداره کل از امروز یک شنبه یکم مهرماه سال جاری در مجتمع بندری شهید رجایی آغاز شد. 

رییس اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE)  اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در نشست افتتاحیه این طرح که با حضور ۱۵۰ نفر از مسئولان، کارشناسان و افسران HSE شاغل در مجتمع بندری شهید رجایی برگزار شد، بر ضرورت آمادگی کامل تمامی تامین کنندگان اعم از شرکت های خصوصی و پیمانکاران در حوزه های مختلف بندری، دریایی، فنی، عمرانی، خدماتی و رفاهی تصریح و مشارکت و حضور مدیران ارشد شرکت‎ها به منظور ممیزی مطلوب و استاندارد، مطابق با برنامه زمان بندی ابلاغ شده از سوی اداره HSE تاکید کرد.

ایوب خادمی بندری هدف اصلی از اجرای این طرح را رتبه بندی پیمانکاران بر اساس میزان رعایت ضوابط و الزامات ایمنی، بهداشت و محیط زیست مطابق با قوانین، مقررات، آیین نامه ها و دستورالعمل های ملی و سازمانی عنوان کرد.

خادمی بندری ادامه داد: ارزیابی عملکرد پیمانکاران در مجتمع بندری شهید رجایی توسط تیمی شامل ۶ سر ممیز، ۱۵ ممیز و تحت نظارت ۱۱ کارشناس ناظر از اداره HSE در مدت ۳۰ روز انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: معیار ارزیابی عملکرد HSE پیمانکاران، چک لیست ابلاغ شده از جانب سازمان بنادر و دریانوردی بوده که به ضرورت کسب امتیاز حدنصاب تعیین شده ( ۶۵ امتیاز از ۱۰۰امتیاز) انجام می گیرد.

خادمی بندری افزود: شرکت هایی که به دلیل رعایت نکردن الزامات HSE مورد انتظار ادارهHSE، امتیاز حد نصاب را کسب نکنند، موظف هستند در مهلت اعطایی نسبت به برطرف کردن نواقص و عدم انطباق های گزارش شده اقدام و آمادگی انجام ممیزی و ارزیابی مجدد در بهمن ماه سال جاری را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بخش اعظم فعالیت های بنادر برون سپاری شده است، پیاده سازی و رعایت اصول و الزامات HSE توسط شرکت های بخش خصوصی را در ارتقای سطح شاخص های HSE و دستیابی به بندر ایمن، بدون حادثه و سبز را امری ضروری دانست.

خادمی خاطرنشان کرد: ارزیابی تامین کنندگان بر اساس ۵۳ شاخص اصلی مورد سنجش قرار گرفته و بر همین اساس، شاخص های سال ۱۴۰۲، نشان دهنده ارتقای قابل توجه شرکت های خصوصی و پیمانکاران در حوزه ایمنی، بهداشت و محیط زیست در بزرگترین بندر تجاری کشور بوده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.