تفاهم نامه منطقه آزاد اروند و شیلات خوزستان برای لایروبی بنادر صیادی

به گزارش سی نیوز به نقل از مانا، مدیرکل شیلات خوزستان در حاشیه این تفاهم نامه گفت: گسترش سطح همکاری و روابط اقتصادی شیلات با منطقه آزاد اروند با هدف توسعه صید و بنادر ماهیگیری و آبزی پروری و در راستای انجام تکالیف و مسئولیت‌های اجتماعی جهت ایجاد تحول پایدار، اشتغال و تثبیت جمعیت دو شهربندری خرمشهر و آبادان نقش مؤثری دارد.
دکتر مرتضی سوری با اشاره به ضرورت احداث هاب صادراتی آبزیان در منطقه آزاد تجاری اروند گفت: ایجاد هاب‌های صادراتی آبزیان، منطقه آزاداروند را قطب تجارت آبزیان تبدیل خواهد کرد.
مدیر کل شیلات خوزستان با اشاره به استعداد‌های کم نظیر و بی نظیر شیلات در استان خوزستان گفت: سیاست‌های سالانه و بالادستی عمدتاً بر مبنای رشد جهش گونه شیلات پیگیری می‌شود و حفظ جایگاه آبزی پروری استان به عنوان اولویت اصلی در چند سال اخیر نشان دهنده روند رشد سالانه با شیب ملایم دارد.
دکتر سوری با بیان اینکه آبادان و خرمشهر نماد مقاومت و سلحشوری هستند که باید بستر لازم توسعه و پیشرفت را در این دو شهرستان بندری فراهم کرد افزود: شیلات پای کار است و برای سرعت بخشیدن به قطار توسعه و خدمت رسانی به مردم تاکنون فعالیت‌های خوبی به ویژه در زمینه ایجاد مجتمع ها، اشتغالزایی، محرومیت زدایی و توسعه مشاغل خرد روستایی صورت گرفته، اما کافی نیست و کار‌های بزرگ تری پیش رو داریم.
مدیرکل شیلات خوزستان با بیان اینکه منطقه آزاد اروند با برخورداری از ظرفیت‌های حمل‌و‌نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی، هوایی، دسترسی آسان به راه‌های آبی بین‌المللی، مجاورت با استان بصره اهمیت ویژه‌ای در رشد اقتصادی استان دارد تصریح کرد: همه ظرفیت‌های بالقوه شیلاتی منطقه آزاد اروند در زمینه صید و صیادی، آبزی پروری، فراوری، صنایع جانبی، توسعه گردشگری را باید فعال کنیم.
سوری از دیگر ظرفیت‌های منطقه را وجود دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر عنوان کرد که جهت توانمندسازی صنعت و رفع چالش‌های علمی – تحقیقاتی بخش اجرا خدمات ارزنده‌ای ارائه کرده است.
مدیرکل شیلات خوزستان افزود: یکی از مهمترین اهداف شیلات تقویت و توسعه بازار‌های داخلی و صادرات آبزیان است و ضرورت احداث یک مرکز بزرگ تجاری بین‌المللی تحت عنوان هاب صادراتی آبزیان در منطقه آزادتجاری اروند می‌تواند این منطقه را به قطب تجارت آبزیان کشور تبدیل کند.
دکتر سوری بر نقش ذخایر آبزیان و منابع طبیعی در راستای ایجاد امنیت غذایی برای نسل‌های آینده اشاره کرد و ادامه داد: گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری بین مرزی، هماهنگی بین بخشی استان‌ها و کشور‌های همسایه به ویژه طی اقدام مشترک جهت حفظ و بازسازی ذخایرآبزیان خلیج فارس و منابع آبی، اعمال ممنوعیت و محدودیت صید در صیدگاه‌های مشترک کمک قابل توجهی به پایداری بهره برداری از ذخائر و بهبود معیشت جامعه بهره بردار و رونق و شکوفایی بیش از پیش این صنعت می‌کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.