توسعه زیرساخت‌ها در بنادر یازده گانه استان بوشهر

به گزارش سی نیوز به نقل از مانا ، محمد شکیبی نسب در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به رتبه نخست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در جشنواره شهید رجایی استان اظهار داشت: اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با کسب رتبه نخست در گروه زیربنایی و توسعه زیرساخت در بین واحد‌های اجرایی شرکت‌کننده در فرآیند ارزیابی عملکرد، برای چهارمین بار متوالی به عنوان دستگاه برتر جشنواره استانی شهید رجایی معرفی شد.

وی بیان کرد: اجرای پروژه‌های شاخص و زیرساختی در بنادر استان، از جمله بوشهر، گناوه، کنگان، عسلویه، خارگ، دیر بنادر تنگستان و دیلم، از ملاک‌های مهم در انتخاب اداره کل بنادر و دریانوردی استان در گروه زیربنایی و توسعه زیرساخت بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: این اداره کل در سه سال اخیر نیز موفق به کسب موفقیت‌های مختلفی از جمله مدیر دریایی نمونه کشور، انتخاب بوشهر به عنوان بندر نمونه، کسب رتبه برتر ایمنی برای پنجمین سال متوالی، دستگاه برتر در جذب سرمایه‌گذاری و همچنین اداره کل برتر در زمینه حفاظت از محیط زیست دریایی شده است.

شکیبی نسب با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به توسعه زیرساخت‌های بنادر استان بوشهر شده است گفت: در این راستا در حوزه توسعه زیرساخت‌های بندری در استان بوشهر می‌توان احداث موج شکن توسعه بندر کنگان با ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار و ارزش روز دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اشاره کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه احداث موج شکن توسعه بندر کنگان همواره از مطالبات اصلی ساحل‌نشینان بندر کنگان بوده است، گفت: این طرح پس از چندین سال انتظار در دولت سیزدهم تکمیل شد و به بهره‌برداری رسیده است.

وی مساحت بندر کنگان تا پیش از اجرا طرح یادشده را حدود شش هکتار اعلام کرد و گفت: با توسعه موج شکن، محوطه بندر کنگان با افزایش شش برابری به ۳۶ هکتار و عمق حوضچه این بندر به پنج متر افزایش یافت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، بندر دیر در جنوب استان را به عنوان یکی از کانون‌های مهم صادرات به کشور قطر دانست و بیان کرد: با افزایش طرح توسعه مساحت بندر دیر به سه هکتار افزایش یافت و یک پست اسکله رمپ تجاری به بهره‌برداری رسید.

شکیبی نسب اجرایی شدن پروژه شاخص سازمان بنادر و دریانوردی در بندر گناوه را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: بندر گناوه بیشترین لنج تجاری سنتی جنوب کشور را در خود جای داده و به عنوان بزرگترین بندر تجاری سنتی ایران با ۵۰۰ فروند موتور لنج تجاری بیشترین شمار موتورلنج را دارا است.

وی با اشاره به اجرایی شدن طرح توسعه جامع بندر گناوه با بیش از ۱۶۰۰ میلیارد تومان در دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: اکنون طرح توسعه بندر گناوه بیش از ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بر اساس برنامه زمانبندی تکمیل می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه پایانه مسافربری دریایی جزیره خارگ  تعمیر اساسی شده است، گفت: برای احداث اسکله مسافربری مخصوص لندینکرافت‌ها یا همان شناور رورو این جزیره اقدامات لازم در حال انجام است.

شکیبی‌نسب در مجموع بنادر تجاری استان بوشهر را یازده بندر اعلام کرد و افزود: برای توسعه زیرساخت‌های بنادر یازده گانه استان بوشهر افزون بر ۴۵۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.