حجم جابه‌جایی کانتینرها در بنادر چین به مرز 200 میلیون TEU نزدیک شد

گزارش-سی نیوز* سرویس بین الملل، 13 شهریور1403– طبق گزارش‌های اخیر از بنادر جهان ، حجم جابه‌جایی کانتینرها در بنادر چین از ژانویه تا جولای 2024 به 190.9 میلیون TEU رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 8.3 درصد افزایش نشان می‌دهد.

عملکرد بنادر بزرگ چین:

  • بندر شانگهای: در ماه جولای 2024، بندر شانگهای با جابه‌جایی 4.84 میلیون TEU کانتینر، نسبت به سال گذشته 15.1 درصد افزایش داشته است. در مجموع، این بندر در هفت ماه نخست سال 2024، 30.35 میلیون TEU کانتینر جابه‌جا کرده که این رقم 8.6 درصد بیشتر از سال گذشته است و بالاترین میزان جابه‌جایی را در بین بنادر چین به خود اختصاص داده است.
  • بندر نینگبو ژو‌شان: این بندر نیز به رشد پایدار در حجم کانتینرها ادامه داده و به 3.35 میلیون TEU رسید که نسبت به سال گذشته 5.3 درصد افزایش داشته است.
  • بندر شیامن: تنها بندری که کاهش عملکرد را تجربه کرده، بندر شیامن است که با جابه‌جایی 6.86 میلیون TEU، نسبت به سال گذشته 3.3 درصد کاهش داشته است.
  • بندر خلیج بیبو: با وجود بالاترین درصد رشد، کمترین میزان جابه‌جایی کانتینرها را در بین بنادر فهرست‌شده به خود اختصاص داده است.

نرخ کرایه‌های حمل‌ونقل:

  • شاخص کرایه‌های کانتینری نینگبو (NCFI): در ماه اوت 2024، شاخص کرایه‌های کانتینری نینگبو به طور متوسط 2384.5 امتیاز بود. این رقم نسبت به ماه گذشته 12.4 درصد کاهش و نسبت به سال گذشته 224.2 درصد افزایش یافته است.
  • تغییرات در مسیرهای حمل‌ونقل: از 21 مسیر مختلف، شاخص کرایه‌های 3 مسیر افزایش و شاخص کرایه‌های 18 مسیر کاهش یافته است.بنادر چین

تحلیل و چشم‌انداز:

این افزایش در حجم جابه‌جایی کانتینرها نشان‌دهنده بهبود چشمگیر در فعالیت‌های تجاری بنادر چین است. با این حال، نوسانات قابل توجه در نرخ کرایه‌های حمل‌ونقل می‌تواند تأثیرات مختلفی بر صنعت حمل‌ونقل و تجارت جهانی داشته باشد.بنادر چین

منبع:www.porttechnology.org

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.