چگونه از ۱۴ میلیارد تن حمل و نقل دریایی جهانی سهم بگیریم؟
به گزارش سی نیوز به نقل از تین نیوز علی اکبر غنچی افرود: بارها و بارها از کریدورها حمل و نقل و لجستیک، اقتصاد دریا محور و ده ها باید و نباید های این گونه و موثر در اقتصاد و سیاست کشور صحبت شده و از مزایای آن هم گفته ها،شنیده شده است!
وی اظهار کرد: اما سوال این است پس افراد متخصص این حوزه و استخوان خورد کرده های آن که از زمان آغازین جنگ و تا حال در سخت ترین تحریم ها بی نام و نشان در سکوت خون دل ها خورده اند و باعث شهرت سیاسیون شده اند، کجایند؟
وی تاکید کرد: ظاهرا در صنف دریا و در تمام شقوق آن، ارتقا و معرفی چهره جزو محرمات است و حتی اندکی در حد هنرمندان و ورزشکاران هم نتوانسته ایم، چرا؟
مدیرعامل اسبق شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: اگر اندکی به مطالعه جامعه دریایی کشور بپردازید می توان فهمید سطح تحصیلات و تخصص از متوسط سایر صنوف اگر بیش نباشد کمتر نیست،اما نبود استراتژی معین و متاسفانه خود سانسوری و حسادت صنفی چنان بر این جامعه چتر افکنده که جرات عرض اندام از هرکدام از متخصصان را گرفته است.
او گفت: متاسفانه در برنامه های تلویزیون افرادی در مورد کریدور و کشتیرانی و صنعت بندرگاه ها صحبت می کنند که بسیاری از مفاهیم را از نزدیک لمس نکرده اند.
وی افزود: قوانین متعدد سازمان بین الملل دریانوردی یک بعد حاکمیتی دارد ولی مصرف کننده آن فقط حاکمیت نیست!
غنچی ادامه داد: حتی چنان عرصه بسته است که در این حوزه ها هم اظهار نظر حتی کارشناسی خفه است!
وی تاکید کرد: بیایید و حب و بغض ها را کنار بگذاریم و از تمام افراد صاحب اندیشه و تجربه در گرد یک میز استفاده کنیم، که چه کنیم تا از ۱۴ میلیارد تن حمل و نقل جهانی سهم بگیریم و خودمان را در دعواهای حیدری نعمتی محدود نکنیم.
نظرات بسته شده است.