دبیرکل انجمن کشتیرانی:مشکلات زیادی برای جذب بار به ویژه در دریای خزر داریم

به گزارش سی نیوز؛ مسعود پل مه دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران ، با بیان اینکه ایران در سواحل دریای خزر مشکلی از لحاظ تامین ناوگان ندارد و حتی با وجود آنکه کشتی‌های موجود از سن بالایی برخوردار هستند، اما مشکلی از لحاظ ناوگان نداریم افزود: در صورتی که بار و محموله وجود داشته باشد و اقدامات دولت برای جذب بار و ترانزیت انجام شود امکان افزایش حمل بار تا ۲۰۰ درصد هم می‌رسد.

وی  با بیان اینکه مشکلات زیادی برای جذب بار به ویژه در دریای خزر داریم گفت: عدم وجود بار در آبراه دریای خزر و دریای کاسپین و عدم ابراز تمایل برای حمل بار و ترانزیت از سوی کشور روسیه و هندوستان خود باعث شده میزان ترانزیت در دریای خزر رشد چشم گیری نداشته باشد.

پل مه بیان کرد: یکی از عوامل اصلی در کاهش حجم ترانزیت پیچیدگی‌های ترانزیتی و افزایش هزینه تمام شده ترانزیت از ایران بوده که همین موضوع خود باعث شده که کشور‌های مانند روسیه و هندوستان وارد بحث ترانزیت نشوند.

وی افزود: رفع موانع در حوزه ترانزیت و کاهش هزینه‌های ایستگاه‌های کالایی با همکاری گمرک خود باعث می‌شود که میزان ترانزیت در این بخش افزایش پیدا کند.

پل مه بیان کرد: باید قواعدی که  به راحتی که  یک سازمان  و یا یک نهاد با توجه به مصالح داخلی خود منافع ملی را تغییر می‌دهد و به چالش می‌کشاند را دولت رسیدگی و برطرف کند و در صورتی که این موارد رعایت شود ما شاهد افزایش  ترانزیت از کشور تا ۲۰ میلیون تن خواهیم بود.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.