تحقق اقتصاد دریا محور با افتتاح خط ریلی رشت- کاسپین!

به گزارش سی نیوز، خیر الله خادمی بعد از ظهر دوشنبه در بازدید از پروژه در حال احداث راه آهن رشت – کاسپین اظهار کرد: تکمیل و بهره برداری از پروژه‌های زیربنایی گیلان از جمله باقیمانده آزادراه رشت – قزوین و راه آهن رشت – کاسپین در دستور کار قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی از تحقق اقتصاد دریا محور با افتتاح خط ریلی رشت -کاسپین خبر داد و اضافه کرد: حلقه تکمیلی کریدور شمال جنوب از طریق دریا با اجرای پروژه ریلی رشت – کاسپین به ثمر می‌نشیند که از اولویت‌های دولت سیزدهم است.

خادمی از پیشرفت ۹۷ درصدی پروژه ریلی رشت – کاسپین خبر داد و بیان کرد: برای اجرای این پروژه دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است، اما ارزش اسمی این طرح امروز بیش از ۵ هزار میلیارد تومان است.

وی با اشاره به مراحل پایانی ۸ کیلومتر باقیمانده‌ی آزادراه رشت قزوین حدفاصل رودبار به منجیل افزود: برای این ۸ کیلومتر از آزادراه باقیمانده در حدفاصل رودبار تا منجیل هم، ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و و ارزش روز این طرح اکنون بیش از ۶ هزار میلیارد تومان است.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی طرح باقیمانده آزادراه قزوین – رشت از لحاظ حجم کار، نوع مهندسی و هزینه‌ای که برای آن شده از طرح‌های بزرگ و اساسی کشور است که با فن آوری کاملاً بومی انجام شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.