دوران قیمومیت آمریکا و متحدانش بر دریای سرخ به‌سر آمده است

وزیر دفاع یمن تاکید کرد؛

به گزارش سی نیوز، به نقل از المسیره، وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن بار دیگر تأکید کرد که نیروهای مسلح این کشور برای هیچ کشتی در دریای سرخ به جز کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌های عازم بنادر فلسطین اشغالی ممانعت ایجاد نخواهند کرد و مسیر کشتیرانی بین المللی امن است و به آن هیچ آسیبی نخواهد رسید.

سرلشکر ناصر العاطفی در سخنرانی در مراسم پایان دوره فرماندهان تیپ، گردان‌ها و گروهان‌های نیروهای ذخیره در ناحیه پنجم نظامی ارتش یمن، بر پایبندی صنعا به همه منشورها و میثاق‌های بین المللی که عزت و حاکمیت یمن را نقض نمی‌کند، تأکید کرد.

وی ادامه داد: ما متولی تأمین امنیت کشتیرانی در دریای سرخ، خلیج عدن، دریای عرب و تنگه باب المندب هستیم و هیچ‌کس بر آب‌های سرزمینی ما و بر ژئوپلیتیک جدید یمن حاکمیتی نخواهد داشت. یمن کشور مستقل و قدرتمندی است که در مجامع بین المللی حضور گسترده و مؤثر دارد. ساختار امنیت دریایی در دریاهای سرخ و عرب پس از توقف عربده‌کشی رژیم صهیونیستی در این دریاها که همیشه منبع تهدید دائمی بوده است، به درستی بازسازی شد.

یمن به محاسبات آمریکا هیچ اهمیتی نمی‌دهد

العاطفی تصریح کرد: یمن به محاسبات آمریکا تا زمانی که دولت این کشور اسیر محاسبات رژیم صهیونیستی است، هیچ اهمیتی نمی‌دهد. آمریکا می‌داند که یمن در مدار آن حرکت نمی‌کند و نمی‌تواند با سلاح و قدرت خود یمنی‌ها را بترساند.

وزیر دفاع یمن تأکید کرد: تا زمانی که قتل‌عام و کشتار رژیم صهیونیستی در غزه و سرزمین‌های اشغالی فلسطین به قوت خود باقی است، ما به انجام وظایف خود علیه این رژیم غاصب ادامه می‌دهیم و عملیات‌های ما متوقف نمی‌شود. این قولی است که ما داده‌ایم و از آن عقب‌نشینی نمی‌کنیم و ما هر وعده‌ای داده‌ایم به آن عمل کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: مردم یمن بهای سنگینی پرداخته‌اند و آمریکا اجازه نداد صلح، امنیت و ثبات در کشورشان برقرار شود و اکنون آمریکای متجاوز از رژیم صهیونیستی برای کشتار و نسل‌کشی ملت فلسطین حمایت و پشتیبانی می‌کند. دور کردن مردم و نیروهای مسلح یمن از این معادله سخت است و همه الزامات بر یمنی‌ها اقتضا می‌کند که در صف نخست مقابله با پروژه صهیونیستی باشیم.

العاطفی ادامه داد: آمریکا و کشورهای سرمایه‌داری متوحش، به ویژه لندن و تل آویو، باید به موقعیت جدید در دریای سرخ عادت کنند و سیطره خود را بر این دریا فراموش کنند و باید بدانند که یمن دیگر آنچه را که آنها در چارچوب امنیت دریایی بر دریای سرخ، خلیج عدن و دریای عرب تحمیل می‌کردند، نخواهد پذیرفت. آمریکا، انگلیس و «اسرائیل» باید بدانند که ادعای قیمومیت بر دریاها غیرقابل قبول و ناپسند شده است. آنها باید معادله جدیدی را بپذیرند که امنیت، ثبات و حاکمیت کشورها بر آب‌های سرزمینی و فلات قاره آنها را حفظ کند.

یمن پناهگاه صلح، شراکت، سازندگی، بخشش و انسانیت است

وزیر دفاع یمن در پایان با اشاره به اینکه «همه باید بدانند که تا زمانی که خون در رگ‌های ما جریان داشته باشد، تصمیم یمن تحت تأثیر قرار نخواهد گرفت»، افزود: یمن پناهگاه صلح، شراکت، سازندگی، بخشش و انسانیت است، به ویژه زمانی که نیات صادقانه باشد. اما هنگامی که چالش‌ها عمیق می‌شود و دشمنان خدا و امت و دشمنان یمن برای تحمیل اراده شیطانی و ظلم خود تلاش کنند، یمن دیگری پدیدار می‌شود و مردان وفادار آن، کوه‌های استواری هستند که در مقابل دشمنان، محکم و قدرتمند خواهند بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.