فانوس فیلمنامه به خالق «دریادار بایندُر» رسید

به گزارش سی نیوز، عبدالرحمان شلیلیان نویسنده فیلمنامه «دریادار بایندر» جایزه فانوس بخش فیلمنامه چهاردهمین جشنواره مردمی عمار را به دلیل ساختار منسجم و نیز بیان مقاومت ملت ایران در برابر استعمار کسب کرد.

پنجشنبه شب آیین گشایش چهاردهمین دوره جشنواره مردمی عمار در سینما فلسطین برگزار شد.

در بخش تقدیر از برگزیدگان جشنواره هیات داوران چهاردهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در بخش (فیلمنامه)، ضمن تقدیر از اثر «دینوک» به نویسندگی «طاهره ولی‌پور»، لوح افتخار این بخش را به دلیل «پرداختن به موضوع طوفان الاقصی و مقاومت مردم فلسطین» به اثر «جِیلُ الحاجز» به نویسندگی «حسین جعفری» و اثر «برادرگفته» به نویسندگی «نوید ظریف‌کریمی» به دلیل «رعایت اصول فنی در روایت و پرداختن به مسئله فاجعه مسجد گوهرشاد و ایستادگی مردمی در برابر استبداد رضاخانی» اهدا کرد.

ضمنا فانوس این بخش به دلیل «ساختار منسجم و پرداختن به موضوع مقاومت تاریخی ملت ایران در برابر استعمار» به اثر «دریادار، بایَندُور» به نویسندگی «عبدالرحمن شلیلیان» رسید.

خاطر نشان میشود فیلمنامه «دریادار بایندر»که بر مبنای تحقیق و گسترده‌ای و در چندین سال نگاشته شده است، پیش از این هم موفق به دریافت جایزه بهترین فیلمنامه از جشنواره فیلم مقاومت (اسفند 1401) و جشنواره فیلم ایثار (خرداد ماه 1402) شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.