“سیریک” دروازه طلایی توسعه سواحل مکران

مقام مسئول سازمان بنادر و دریانوردی با بیان این‌که “بندر سیریک دروازه اصلی توسعه سواحل مکران است” گفت:‌سیریک پشتیبان توسعه بندر خلیج‌فارس است.

محمد احمدزاده اظهار کرد: در بحث توسعه سواحل مکران، بندر سیریک دروازه اصلی و طلایی به‌شمار می‌رود. این بندر با توجه به موقعیت قرارگیری و همجواری با کشور عمان و مراودات بین دو کشور شرایط خاص و ویژه‌ای دارد.

وی با بیان این‌که بر این اساس نیاز احساس شد تا بندر سیریک توسعه یابد، ادامه داد:‌ با ورود سازمان بنادر و دریانوردی به این بندر و سرمایه‌گذاری صورت گرفته یک حوضچه 36 هکتاری و پسکرانه 51 هکتاری با آبخور پای اسکله منفی 5 احداث شده که شناورهای زیر 5 هزار تن می‌توانند در این بندر پهلوگیری کنند.

وی ادامه داد: همچنین اسکله 104 متری به علاوه چندین رمپ در این بندر احیا شده که به‌زودی با حضور رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون بندری و دریایی بنادر شرق هرمزگان بیان کرد: توسعه بندر سیریک با هدف پشتیبانی از توسعه بندر خلیج‌فارس برای انتقال فرآورده‌های نفتی به شرق و غرب است.

احمدزاده یادآور شد:‌ سیریک، بندری است که با توجه به فاصله آن تا بندرعباس ( حدود180 کیلومتر) می‌تواند کارکرد بندر لنگه را در شرق هرمزگان داشته باشد. هم‌اکنون زیرساخت اصلی بندر سیریک ایجاد شده است.

منبع: تسنیم

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.