ناوشکن «دیلمان» به ناوگان دریایی شمال ارتش ملحق شد

به گزارش سی نیوز، مراسم الحاق ناوشکن «دیلمان» به ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) نیروی دریایی ارتش، صبح امروز دوشنبه با حضور سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح، امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش و دریادار ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش برگزار شد.

دیلمان جدیدترین ناوشکن نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و با وزن 1500 تن است که با طراحی و تحت نظارت نیروی دریایی ارتش و توسط مجموعه صنایع دریایی وزارت دفاع ساخته شده است.

دیلمان به نوعی پیشرفته‌ترین ناوشکن از سری شناورهای پروژه موج و از کلاس جماران است که در آبهای شمالی به ماموریت خود می‌پردازد.

دریادار ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در این مراسم اظهار داشت: امروز ناوگان شمال نداجا این افتخار را دارد که آخرین دستاورد صنایع دفاعی کشور را که با تلاش شبانه روزی همه متخصصان و با بالاترین فناوری ساخته شده است را تحویل بگیرد.

وی افزود: بر خود می‌بالیم که بر اساس تدابیر ابلاغی امروز ناوگان شمال نداجا پایداری و ماندگاری خود در دریا را ارتقا بخشیده و در راستای ارتاق امنیت دریانودری و دریانوردان عزیز حضور با تجهیزات پیچیده و پیشرفه موثر و کارآمدی داشته باشد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: ناوگان شمال با در اختیار گرفتن ناوشکن تمام ایرانی دیلمان قادر خواهد بود برابر تدابیر ابلاغی در حوزه آموزش جوانان این کشور از این ظرفیت بی بدیل استفاده کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.