فاز نخست طرح توسعه بندر کنگان به ایستگاه پایانی رسید

پیشرفت فیزیکی فاز نخست طرح توسعه بندر کنگان اکنون به بیش از 95 درصد رسیده و براساس برنامه در نیمه دوم سال جاری به بهره برداری می‎رسد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، عبدالمحمد نادری رئیس اداره بندر و دریانوردی کنگان تشریح کرد: فاز نخست طرح یاد شده شامل بازوی اصلی به طول یک‌هزار و ٣٢۵ متر و بازوی فرعی به طول ۴۴٠ متر از نوع دایک سنگی است.
وی بیان کرد: با اتمام طرح توسعه مساحت حوضچه بندر با افزایش پنج برابری به 36 هکتار و عمق حوضچه از چهار به حدود هفت متر افزایش می‎‌یابد.
نادری ادامه داد: قابلیت ورود و تخلیه شناورهای فلزی تا ظرفیت سه هزار تن از دیگر مزیت‌های قابل توجه طرح توسعه بندر کنگان است که این مهم در نیمه دوم امسال محقق می‎شود.
رئیس اداره بندر و دریانوردی کنگان تصریح کرد: در قالب طرح توسعه همچنین سه پست اسکله رمپ ویژه پهلوگیری شناور فلزی لندینگ کرافت اجرا شده که مزیت مهم آن تفکیک حوضچه شناورهای سفاری از صیادی است.
نادری افزود: با تفکیک حوضچه‌ها علاوه بر امکان پارک ایمن و مطمئن برای شناورهای سنتی، ظرفیت حوضچه تجاری توسعه و قدرت مانور شناورها متردد در بندر کنگان به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می‎‌کند.
به گفته وی؛ طرح توسعه بندر کنگان یکی از مطالبه های دیرینه ساحل نشینان این منطقه است چراکه رونق بندر و بهبود وضعیت کسب و کارها در کنگان کمک شایانی می کند.
ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.