هدف‌گذاری بزرگ جذب سرمایه‌گذاری 20 هزار میلیارد ریالی در بنادر کشور در سال 1402/ تخلیه‌وبارگیری 122 میلیون تن کالا در بنادر کشور تا 15 مهر

عضو هیات عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذاری 20 هزار میلیارد ریالی در بنادر کشور را طی سال 1402 هدف گذاری کرده‌ایم، گفت: این اتفاق اقدام و رکوردی بزرگ و تاریخی برای بنادر کشور که امیدوار هستیم در سال جاری به آن دست یابیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، جلیل اسلامی در همایش مدیران این سازمان که با حضور مدیرعامل سازمان بنادر، اعضای هیات عامل و مدیران ستاد و بنادر کشور برگزار شد، اظهار داشت: در بخش بهره برداری موقت و بهره برداری دائم مجموع ظرفیت ایجاد شده بر اساس مجوزهای صادر شده معادل 4 میلیون و 500 هزار تن در سال با اشتغال مستقیم 236 نفر و اشتغال غیرمستقیم 700 است و 217 هزار میلیارد ریال پروژه در حال بررسی در بنادر کشور مدنظر قرار گرفته است.
وی افزود: همچنین در بخش قراردادهای در حال انعقاد برآورد ظرفیت معادل 2 میلیون و 300 هزار تن در سال و برآورد سرمایه گذاری معادل 134 هزار میلیارد ریال است.
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به قرادادهای منعقد شده طی شش ماهه نخست سال جاری نیز، بیان کرد: در این بخش 1 میلیون و 700 هزار تن ظرفیت در سال ایجاد می شود و برآورد سرمایه گذاری معادل 5.6 هزار میلیارد ریال با اشتغال مستقیم 122 نفر و اشتغال غیر مستقیم 370 نفر است.
اسلامی با تاکید بر اینکه در نیمه دوم سال جاری وظیفه سنگینی داشته و قصد داریم رکوردها و کارهای بزرگی را به ثبت برسانیم، اعلام کرد: باید 20 هزار میلیارد ریال در سال جاری جذب شود و با وجود سختی ها امیدوار هستیم بزرگترین رکورد سرمایه گذاری در تاریخ بنادر را در روز حمل و نقل اعلام کنیم.
وی با اشاره به اینکه تا 15 مهرماه سال جاری در بنادر مالکیتی و حاکمیتی 122 میلیون و 90 هزار و 578 تن کالا تخلیه و بارگیری شده است، اظهار داشت: شاهد رشد 4 درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر مالکیتی و حاکمیتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در مورد اقدامات انجام شده در خصوص قراردادهای پایانه های بندری، گفت: واگذاری ترمینال های کانتینری بندر شهیدرجایی، مدل جدید نحوه واگذاری پایانه کانتینری بندر شهیدرجایی و قرارداد جدید اجاره پایانه کانتینری از جمله مهم ترین اقدامات انجام شده است.
ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.