اهمیت تسریع در اجرا و عملیاتی کردن پروژه‌ها در حوزه بنادر

وزیر راه و شهرسازی در جلسه شورای عالی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اهمیت زنجیره کریدوری و حمل و نقل ترکیبی بر تسریع در اجرایی شدن و عملیاتی کردن پروژه‌ها در حوزه بنادر تأکید کرد.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در جلسه شورای عالی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: به فضل خدا نوار ساحلی جنوب کشور در مسیر بهره برداری قرار دارد و زنجیره حمل و نقل ترکیبی و بنادر باهم توسعه پیدا می‌کنند.

در این جلسه که با هدف رسیدگی به حسابرسی و صورتجلسه های مالی منتهی به سال ۱۴۰۱ این سازمان تشکیل شده بود،بذرپاش با اشاره به اهمیت مضاعف بنادر،بیان کرد: تکمیل کریدور شمال به جنوب، درحالی‌که بندر چابهار تکمیل نشود بی حاصل است، همینطور اگر بندر چابهار تکمیل شود و کریدور شمال_جنوب ناقص باشد، اقدامی ابتر است.

وزیر راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد: از بندر شهید رجایی در بندرعباس تا پروژه‌های رشت -آستارا که با روس‌ها توافق شده‌است، دریا به دریا متصل می‌شود و ان‌شاءالله تا پایان دولت تکمیل می‌شود.

وی با تأکید بر توازن میان بنادر به یکپارچگی اقدامات در بنادر مختلف اذعان داشت و تصریح کرد: زنجیره شمال به جنوب و مسیر حمل و نقل ترکیبی ریلی و جاده ای توأمان باید کار شود.

بذرپاش با بیان اینکه بایستی بنادر از مطالعات سودمند خارج نشوند، بر تسریع در کلیدخوردن و اجرایی شدن پروژه‌ها تأکید کرد.

وی ادامه داد: ۲۷ شهر ساحلی نیز باید به توسعه برسند، همچنین بندر چابهار که مورد تأکید رییس جمهور است.

بذرپاش در تشریح این موضوع گفت: پس از اجرایی شدن پروژه‌های توسعه‌ای حوزه بنادر، اقداماتی مانند ایجاد بندر محلی یا بندر تجاری یا احداث فرودگاه نیز باید دیده شود.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع:http://news.mrud.ir/news/142418

لینک کوتاه: https://seanews.ir/50803

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.