تاکید استاندار هرمزگان بر راه‌اندازی کارگروه تجارت دریامحور

استاندار هرمزگان با اشاره به اهمیت اقتصاد دریاپایه گفت: بهره‌مندی هرچه بهتر از ظرفیت‌های اقتصادی دریا ضروری است و باید سریع‌تر کارگروه تجارت دریاپایه در استان راه‌اندازی شود.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا، مهدی دوستی در نشست کارگروه دریامحور اظهار کرد: کارگروه تجارت دریامحور به دبیری سازمان صمت استان راه‌اندازی شود و در این کارگروه از ظرفیت نخبگان، اندیشکده‌ها، دانشگاهیان و بخش خصوصی و دولتی استفاده شود.

وی با تاکید بر لزوم توسعه بنادر کوچک و تجارت خرد، بیان کرد: در این مهم باید سه مولفه‌ تامین نظرات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، توجه به ظرفیت‌های موجود و تقاضا محوری در توسعه مورد توجه قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، خدمات دریایی را مساله‌ای مهم دانست و گفت: باید خدمات دریایی را شناسایی کنیم و برای بخشی از خدمات مرتبط با حوزه‌ بیمه، فعالیت بیمه‌های دولتی ضروری است.

وی افزود: باید با تشکیل یک دبیرخانه قوی برای کارگروه اقتصاد دریامحور و ایجاد کارگروه‌هایی ذیل آن مانند کارگروه تخصصی تجارت دریایی و تعریف پروژه‌های مختلفی مانند پایش تصویری بنادر و هر چیزی که می‌تواند ما را در توسعه و رقابت با بنادر منطقه کمک کند، تصمیم‌گیری‌های دقیقی داشته باشیم.

استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم ایجاد تعادل میان تجارت خرد و کلان، عنوان‌کرد: علاقمند هستم هر بخش از کارگروه دریاپایه استان را به یکی از اندیشکده‌های برتر کشوری وصل کنیم تا ایده‌ها و مسائل دقیق و متخصصانه مطرح شود.

وی ادامه داد: کارگروه باید مشخص کند که قرار است به کجا برسیم؟ مطلوب‌مان چیست، چه رویدادهایی را باید برگزار کنیم و از چه ظرفیت‌های دولتی و غیر دولتی استفاده کنیم‌.

دوستی تصریح‌کرد: کارگروه استانی اقتصاد دریا پایه از کارگروه ملی هم می‌تواند کارساز تر باشد چرا که ما در استان مثال‌های ملموس برای موضوعات مرتبط با دریا، داریم.

استاندار هرمزگان، ادامه داد: برای جلسه آینده باید اعضای کارگروه دریامحور، ساختارهای پیشنهادی خود شامل اعضا، میهمانان، اندیشکده‌ها و … را اعلام کنند تا تصمیم نهایی در رابطه با این کارگروه تجارت دریا محور گرفته شود.

وی با اشاره به ضرورت راه‌اندازی کارگروه تجارت دریامحور افزود: در نشست آینده برنامه‌ریزی شود تا کارگروه‌های ذیل کارگروه اصلی نیز پیشنهاد داده و اعضای آن نیز مشخص شود.

گفتنی است در این نشست سازمان صنعت، معدن، تجارت استان به عنوان دبیر کارگروه تجارت دریامحور انتخاب شد.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.irna.ir/news/85199106

لینک کوتاه: https://seanews.ir/50633

 

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.