اوکراین، بنادر روسیه را تهدیدی نظامی برای کشتیرانی دانست

اوکراین مدعی شد که بنادر روسیه در دریای سیاه یک «تهدید نظامی» برای کشتیرانی هستند!

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، دولت اوکراین ادعا کرد که آب‌ های ۶ بندر روسیه در دریای سیاه یک تهدید نظامی برای کشتیرانی به شمار می رود!

در گزارش منتشر شده در پایگاه اینترنی سرویس دولتی حمل و نقل دریایی و رودخانه‌ ای اوکراین، ادعا شده است که برای کشتیرانی در برخی بنادر روسیه در دریای سیاه تهدید نظامی اعلام شده است.

در ادامه این گزارش آمده است: مناطق آبی داخلی و خارجی بنادر آناپا، نووروسیسک، گلندژیک، تواپسه، سوچی، تامان یک تهدید نظامی هستند.

سرویس دولتی حمل و نقل دریایی و رودخانه‌ ای اوکراین در این خصوص خاطرنشان کرد که این اخطار تا اطلاع ثانوی معتبر خواهد بود.

این در حالیست که کی یف تا کنون برای اثبات ادعای خود در این باره مدارکی را ارائه نکرده است.

از سوی دیگر، ادعای مطرح شده از سوی اوکراین در حالی مطرح می شود که رسانه‌ های روسیه امروز به نقل از آژانس فدرال حمل‌ونقل دریایی این کشور اعلام کردند که در نتیجه حمله پهپادی ارتش اوکراین، یک نفتکش SIG روسیه حامل مواد سوختی در دریای سیاه در نزدیکی شبه‌جزیره کریمه آسیب دیده است.

وایسل مالیوک، رئیس سرویس امنیت اوکراین در اذعان ضمنی به دست داشتن کی‌یف در این حمله گفته بود: هرگونه حمله به کشتی‌های فدراسیون روسیه یا پل کریمه، کاملا منطقی و کارآمد است. چنین عملیات‌های ویژه‌ای در آب‌های سرزمینی اوکراین انجام شده و کاملا مشروع است.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع:https://www.mehrnews.com/news/5854368

لینک کوتاه: https://seanews.ir/50503

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.