عملیات تخلیه و بارگیری همزمان 15 فروند کشتی در اسکله های بندرامیرآباد

مدیرکل بنادرودریانوردی امیرآباد با بیان اینکه بندرامیرآباد همچنان ایفاگر نقش اصلی توسعه و رونق اقتصادی منطقه به شمار می رود از تخلیه و بارگیری همزمان 15 فروند کشتی در حوضچه های این بندر خبر داد.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی؛ محمدعلی موسی پور با اعلام این خبر گفت: بندرامیرآباد با دارا بودن ظرفیت های ترانزیتی، ترانشیپی، زیربنایی و لجستیکی، فرصت مناسبی را جهت رونق سرمایه گذاری و توسعه‌ پیشرانه های حمل و نقل در این بندر فراهم کرده که نِمود آن را می توان در تعداد کثیر کشتی های متردد به بندرامیرآباد مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه بندرامیرآباد با مجموعه کاملی از امکانات همچون تعدد انبارها، سیلوهای نگهداری کالاهای اساسی و بهره گیری از شقوق مختلف حمل و نقل چند وجهی توانایی پذیرش انواع کالاها را دارد، از تخلیه و بارگیری همزمان 15 فروند شناور حامل کالاهای مختلف در اسکله های این بندر خبر داد.

موسی پور همچنین تخلیه انواع غلات نظیر گندم و جو ، بارگیری کالاهای ساختمانی و معدنی از قبیل سیمان و کلینکر و ترانزیت خودرو را از عمده ترین این کالاها برشمرد.

مدیرکل بندرامیرآباد، تحولات اخیر در کشورهای حوزه دریای خزر را یکی از عوامل مهم تغییر رویکرد کشورهایی نظیر روسیه در لجستیک غلات از مسیر کریدور شمال – جنوب عنوان و ابراز امیدواری کرد: با سفر استاندار مازندران در رأس هیأت اقتصادی به روسیه با هدف احیای این کریدور و تلاش جهت تبدیل شدن استان به هاب صادرات و ترانزیت کالا با محوریت بندرامیرآباد، اقتصاد کشور در حوزه خزر به جایگاه اصلی خود دست یابد.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع:https://www.pmo.ir/fa/news/63800

لینک کوتاه: https://seanews.ir/50092

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.