الحاق موشک ابومهدی به نیروی دریایی ارتش و سپاه

موشک کروز ابومهدی از قابلیت مقابله با جنگ الکترونیک دشمن، رادارگریزی و از هوش مصنوعی در نرم‌افزار طراحی مسیر پروازی بهره می‌برد که این موضوع توسط وزیر دفاع اعلام شد.
به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح روز سه‌شنبه، سوم مردادماه در آیین الحاق موشک ابومهدی به نیروی دریایی ارتش و نیروی دریایی سپاه، گفت: به فضل خدا و در راستای دکترین دفاعی جمهوری اسلامی ایران و ارتقای توان موشکی و پدافندی، امروز مراسم الحاق سامانه کروز برد بلند ابومهدی را شاهد هستیم. این سامانه، یک سامانه راهبردی است و به واقع می‌توانیم بگوییم که همتا ندارد.

وی افزود: این سامانه دارای ویژگی‌های خاصی است؛ از جمله برد یک‌هزار کیلومتری که محدوده دفاع دریایی ما را نسبت به گذشته چندین برابر افزایش خواهد داد و نکته بسیار مهمی است.

وزیر دفاع با اشاره به سایر ویژگی‌های موشک ابومهدی، تصریح کرد: از ویژگی‌های دیگر این سامانه می‌توان به نقطه‌زنی، قدرت تخریب بسیار بالا و عبور از عوارض جغرافیایی و ارتفاع پست از ویژگی‌های بسیار مهم این موشک است.

وی ادامه داد: موشک کروز ابومهدی از قابلیت مقابله با جنگ الکترونیک دشمن، رادارگریزی و از هوش مصنوعی در نرم‌افزار طراحی مسیر پروازی بهره می‌برد.

امیر آشتیانی گفت: ما با تولید انبوه موشک ابومهدی قادر خواهیم بود تا از عمق خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران و اماکن کاملاً پنهان و با حداکثر سرعت عملیاتی‌شدن به اهداف متحرک دریایی دشمن شلیک کنیم و ناوها، ناوچه‌ها و ناوشکن‌های دشمن را به طور کامل منهدم و نابود کنیم.

وی افزود: این توان بسیار بالایی است که در اصل به دست متخصصان و دانشمندان کوشا و فعال وزارت دفاع، صنعت دفاعی همکاری ستاد کل نیروهای مسلح و نیروهای دریایی ارتش و سپاه و جوانان غیرتمند ما در شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها به ثمر رسید و قطعاً در ارتقای توان رزم نقش بسیار مهمی خواهد داشت.

وزیر دفاع در پایان تاکید کرد: ما در پشتیبانی از نیروهای مسلح همواره به نوآوری و بومی‌سازی فکر کرده و آن را دنبال می‌کنیم. قطعاً توانمندی‌هایی که ما به دنبال آن هستیم در مسیر صلح و دوستی و برادری است و قطعاً ضامن ثبات و امنیت در منطقه خواهد شد.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع:https://www.farsnews.ir/news/14020503000068

لینک کوتاه: https://seanews.ir/50008

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.