رشد ۶۳ درصدی تخلیه و بارگیری در مجتمع بندری انزلی

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان از رشد ۶۳ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در مجتمع بندری انزلی خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه ۶۶۲ هزار و ۷۶۴ تن کالای غیرنفتی در این مجتمع بندری تخلیه و بارگیری شده است.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا، حسین یونسی با اشاره به افزایش هفت درصدی میزان صادرات از مجتمع بندری انزلی در این مدت افزود: تاکنون بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از این بندر صادر شده است، در حالی‌ که این مقدار در سال ۱۴۰۱ بیش از ۹۸ هزار تن بود.

وی با بیان اینکه بسیاری از واردات کالاهای اساسی به صورت حمل یکسره از کشتی ها در مجتمع بندری انزلی صورت گرفته است، تصریح کرد: امسال ۲ هزار و ۹۱۰ TEU (واحدشمارش) کانتینر در مجتمع بندری انزلی تخلیه و بارگیری شده که در مقایسه با ۲ هزار و ۶۳ TEU کانتینر سال گذشته این شاخص با ۴۱ درصد رشد همراه بود.

یونسی از رشد ۷۴ درصدی پهلوگیری شناورها در مجتمع بندری انزلی خبر داد و افزود: طی چهار ماه گذشته ۲۴۸ شناور در مجتمع بندری انزلی پهلوگیری کردند که در مقایسه با ۱۴۲ شناور مدت مشابه سال قبل در این زمینه رشد خوبی را شاهدیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان، میزان روغن خوراکی وارد شده به این مجتمع بندری را طی این مدت نیز ۵۷ هزار و ۸۸ تن اعلام کرد و افزود: این مقدار در مقایسه با ۱۰ هزار و ۳۶۳ تن سال گذشته ۴۵۱ درصد افزایش داشته است.

مجتمع بندری انزلی با سابقه ۳۰۰ ساله در عرصه حمل و نقل دریایی همواره منطقه مورد توجه بازرگانان و تجار کشور بوده است و امروز با ۱۷ پست اسکله و امکان تخلیه و بارگیری ۱۰ میلیون تن کالا در سال بزرگترین و مجهزترین مجتمع بندری ایرانی حاشیه دریای خزر محسوب می شود.

این مجتمع بندری یکی از پرسابقه‌ترین بنادر ایران و از مهمترین و بزرگترین بنادر شمال کشور است که با قرار گرفتن در گذر تجاری بین‌المللی از قبیل کریدور ترانزیتی بین المللی شمال – جنوب و تراسیکا و غیره از دیرباز عهده دار نقش برجسته در صنعت حمل و نقل دریایی با کشورهای حاشیه دریای خزر و اروپایی بوده است.

بندر چند منظوره آستارا نیز با ۶۰ هکتار وسعت نخستین بندر بخش خصوصی کشور و نزدیک ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر تجارت و حمل و نقل کالا بین آسیا، آفریقا و اروپا برای تخلیه و بارگیری کشتی های ۲ هزار و ۵۰۰ تنی طراحی شده است.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع:https://www.irna.ir/news/85179738

لینک کوتاه: https://seanews.ir/49975

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.