استاندار مازندران:مازندران می تواند بیشترین سهم کریدور شمال به جنوب را داشته باشد

استاندار مازندران با اشاره به عزیمت تیم مدیریتی و تجاری استان به روسیه گفت: اهداف این سفر در راستای دیپلماسی دولت و تعامل با کشورهای کشورهای همسایه است.

به گزارش سی نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران پیش از عزیمت به روسیه در نشست خبری در تشریح اهداف سفر گروه اقتصادی از استان به کشور روسیه، اظهار کرد: امروز هیات بلندپایه‌ای از استان مازندران به مقصد کشور روسیه عازم سفر هستیم.

وی افزود: اهداف ما در این سفر در راستای سیاست دیپلماسی پویا و متوازنی که دولت مردمی سیزدهم در پیش گرفته، است، یکی از محورهای اصلی تعامل توافقات دیپلماسی کشورهای جمهوری اسلامی کشورهای همسایه هستند که در اولویت قرار دارند.

استاندار مازندران بیان کرد: روسیه یکی از کشورهای مهم و موثر در دیپلماسی اقتصادی کشور ما است که قدمت روابط کشور ما با دولت روسیه در طول ۴۴ سال بعد از انقلاب و همچنین قبل از انقلاب برمی‌گردد.

حسینی‌پور ادامه داد: درحال حاضر باتوجه به اولویت‌های دیپلماسی اقتصادی و تجارتی که در استان مازندران تعریف کردیم و این اولین سفر خارجی دولتی است که از مازندران به کشور روسیه با هدف بررسی تعاملات تجاری و اقتصادی سه استان ولگای‌راد، آستارخان و خود روسیه است که در طول این سفر با استانداران مذاکراتی‌خواهیم داشت.

حسینی‌پور با بیان اینکه هیات استان مازندران شامل بخش دولتی حداقل اعضا و بخش خصوصی که حداکثر اعضا را تشکیل می‌دهند، اضافه کرد: در این سفر فرصت‌های اقتصادی دو کشور به‌ویژه استان مازندران مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ ما در زمینه نفت، گاز، ترانزیت، نهادهای‌ دامی و کشاورزی، معدن و ترانزیت محصولات معدنی و فعال کردن کریدور شمال به جنوب مذاکرات خود را دنبال خواهیم کرد.

وی یادآور شد: در این سفر باتوجه به اینکه حوزه تجارت با دولت روسیه یکی از اصلی‌ترین محور مذاکرات در این سفر خواهد بود امیدواریم در بحث کریدور شمال به جنوب استان مازندران بتواند بیشترین سهم کریدور شمال به جنوب را به خودش اختصاص دهد.

استاندار مازندران تصریح کرد: در یک سال گذشته مذاکراتی که دولت مرکزی روسیه با جمهوری اسلامی ایران داشت که بیشترین محور مذاکرات حول محور مباحث تجارت دو کشور بود استان مازندران با داشتن سه بندر و سه فرودگاه می‌تواند نقش اصلی را در این مسیر کریدور شمال به جنوب بازی کند.

وی اظهار کرد: در این فرصتی که در این سفر به وجود می‌آید وجود پایانه‌های صادراتی استان و ایجاد کنسرسیومی که در آینده نزدیک شکل خواهد گرفت یکی از محوری‌ترین بحث‌های ما این است بتوانیم بیشترین سهم تجارت دریایی را باتوجه به وجود یه بندر از آن خود کنیم که تحولات مهمی را رقم خواهد زد.

استاندار مازندران یادآور شد: این سفر از ۶ ماه قبل برنامه‌ریزی شد که یکی از مباحث مهم نشست با فعالیت تجاری و اقتصادی این سه استان است.

حسینی‌پور ادامه داد: موضوع دیگر نشست با ایرانیان و فعالان اقتصادی مقیم و مازندرانی‌های مقیم روسیه است که به‌طور طبیعی به نظر می‌رسد این سفر دستاوردهای مهمی را به دنبال خواهد داشت.

وی بیان کرد: در گذشته تفاهم‌نامه‌های زیادی امضا شد این بار به دنبال این هستیم تفاهم‌نامه‌هایی که از قبل امضا شد را به قرارداد منتج کنیم؛ در اصل بستن و ایجاد تفاهم‌نامه که در گذشته ۱۷ تفاهم‌نامه داشتیم ولی هیچ‌کدام اجرایی نشد اما به دنبال این هستیم این تفاهم‌نامه را منتج به قرارداد کنیم تا ضمانت اجرایی پیدا کند.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.farsnews.ir/mazandaran/news/14020426000876

لینک کوتاه: https://seanews.ir/49765

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.