ضرورت استفاده از ظرفیت ۳۵ میلیون تنی بنادر شمالی کشور

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید از ظرفیت ۳۵ میلیون تنی ایجاد شده در بنادر شمالی کشور استفاده کنیم، ‌گفت: نیازمند افزایش تعداد شناورهای تجاری و تحت پرچم ایران در شمال کشور هستیم.

به گزارش سی نیوز، احمد دنیامالی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه در حال حاضر ظرفیت بنادر شمالی کشور معادل ۳۵ میلیون تن است، اظهار داشت: بندر انزلی همراه با بندر کاسپین هم اکنون بالغ بر ۱۵ میلیون تن ظرفیت دارند و در سایر بنادر شمالی نیز ظرفیتی حدود ۲۰ میلیون تن وجود دارد و باید بتوانیم از این ظرفیت‌ ایجاد شده استفاده کنیم و ظرفیت خالی عملیاتی در بنادر شمالی کشور نداشته باشیم.

باید شناورهای با پرچم ایران در بنادر شمالی کشور افزایش یابد
وی ادامه داد: در بخش شیپینگ و شناورهای تجاری با پرچم ایران نیاز سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هستیم و باید بتوانیم از ظرفیت فعالان اقتصادی بخش خصوصی در راستای توسعه این حوزه استفاده کنیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ظرفیت بنادر شمالی کشور از نظر تعداد شناور حدود ۵۵ فروند شناور تجاری است که حدود نصف این شناورها متعلق به بخش خصوصی بوده و نیم دیگر آن متعلق به شرکت کشتیرانی دریای خزر است، ‌تاکید کرد: این تعداد شناور برای بنادر شمالی کشور کم است و باید شناورهای با پرچم ایران در بنادر شمالی کشور افزایش یابند.

دنیامالی ادامه داد: حمل‌ونقل دریایی در بنادر شمالی کشور ظرفیت بالایی دارند و باید حداقل بتوانیم به ظرفیت ایجاد شده که نزدیک به ۳۵ میلیون تن است نزدیک شویم و ظرفیت عملیاتی بنادر شمالی کشور را افزایش دهیم.

ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در بخش حمل‌ونقل دریایی
وی با اشاره به اینکه بهترین مسیر برای توسعه حمل‌ونقل دریایی بنادر شمالی کشور و افزایش تعداد شناورها، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی است، گفت: باید بخش خصوصی را راغب کنیم و تسهیلات در نظر گیریم و با ارائه وجوه اداره شده، شرایطی را رقم بزنیم که این بخش ظرفیت‌سازی کرده و بتوانیم سهم بیشتری در سهم حمل و نقل دریایی در دریای خزر داشته باشیم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اینکه بازار تجاری بسیاری خوبی در کشورهای حاشیه دریای خزر برای ایران وجود دارد، عنوان کرد: علاوه بر این می‌توانیم از ظرفیت ترانزیتی دریای خزر برای انتقال کالا در مسیر کریدور شمال-جنوب بهره‌مند شویم و اینگونه ظرفیت عملیاتی بنادر شمالی کشور را نیز افزایش دهیم.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.pmo.ir/fa/news/63644

لینک کوتاه: https://seanews.ir/49714

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.