پیام دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران به مناسبت روز جهانی دریانورد

به گزارش سی نیوز، دکتر مسعود پل مه دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران به مناسبت روز جهانی دریانورد پیامی را به شرح ذیل منتشر کرده است:

شب تاریک و بیم موج و گردابی چنین هایل    کجا دانند حال ما سبکباران ساحل‌ ها

دریاها به عنوان یکی از مهم‌ترین منابع طبیعی جهان، زیبایی، ارزش و عظمت بی‌نظیری دارند که همواره باعث تحسین و شگفتی بشریت است.

دریانوردی مهمترین بخش از تاریخ و هستی را به خود اختصاص داده است. از گذشته تا کنون، دریانوردان تجربیات، ماجراها و دستاوردهایشان را به ما منتقل کرده‌اند. آن‌ها با خطرات و چالش‌های بسیاری روبه‌رو شده‌اند، اما با عشق و علاقه به دریا و تمایل به کشف، از مرزها و محدودیت‌ها عبور کرده و سختی ها را بجان‌ خریدند.

روز جهانی دریانورد، بیش از هر چیز فرصتی است برای تجلیل از دریانوردان و تقدیر از تلاش‌ها و همت بی بدیل آنها با به جان خریدن دشواری ها و خطرهای فراوان در دریاها و اقیانوس ها تا نگرش‌مان نسبت به جهان و گستره زندگی در آن تغییر کند.

درود بر شما که دریا تبارید و دریانورد. ایستاده‌اید بر افق ماه مالامال از روشنی و چشم دوخته‌اید به فردای پر فروغ؛ شما که برد نگاهتان، دورترین نقطه پایانِ دریاست و عمق تماشایتان بلندتر از بی‌قراری بیدهای مجنون و سروهای سر به زیر.

به همه دریانوردان دنیا که کوله‌بارشان جرأت هست و جسارت، شادباش و تبریک می‌گوییم و از تلاش‌هایشان در خدمت به انسانیت، قدردانی می‌نماییم.

دکتر مسعود پل‌مه

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران

 

انتشار: سی نیوز

لینک کوتاه: https://seanews.ir/48940

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.