افزایش 51 درصدی میزان صادرات از بندر چارک

مدیر بنادر و دریانوردی لنگه با اشاره به افزایش تحرکات تجاری بندر چارک گفت: میزان صادرات از این بندر طی ۲ ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۵۱ درصد رشد داشته است.

به گزارش سی نیوز به نقل از ایرنا، «مرتضی سالاری سردری» در جلسه بررسی مشکلات بندر چارک که با حضور مدیرعامل منطقه آزاد کیش و نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: میزان صادرات از بندر چارک طی ۲ ماه نخست سال جاری به بیش از ۲۰ هزار تن رسید.

وی با بیان اینکه بندر چارک ظرفیت رشد تجاری بالایی دارد، افزود: این بندر در صادرات و رشد تراز اقتصادی کشور می‌تواند نقش آفرینی کند.

به دنبال رونق اقتصادی دریا محور هستیم

سرپرست اداره کل بنادر کیش نیز در این جلسه با بیان اینکه به دنبال رونق اقتصادی دریا محور هستیم، گفت: بر اساس قوانین صادرات و واردات، هر ملوان می‌تواند سالانه ۶ بار کالاهایی به ارزش یک هزار و ۵۰۰ دلار وارد کند که همین موضوع نقش بسزایی در رونق اقتصادی در منطقه دارد.

کاپیتان «داریوش حامد خواه» با اشاره به اینه بخشی زیادی از دریانوردان ساحل نشینانی هستند که از راه دریا ارتزاق می‌کنند، افزود: با راه‌اندازی ته لنجی بندر چارک قطع یقین شاهد رونق اقتصادی و بهبود معیشتی مردم منطقه خواهیم بود.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.irna.ir/news/85148535

لینک کوتاه: https://seanews.ir/8877

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.