۱۰ بندر کانتینری برتر اروپایی در سال ۲۰۲۲ را بشناسید

۱۰ بندر برتر اروپایی در سال ۲۰۲۲ بیش از ۶۵.۷ میلیون teu کانتینر جابه‌جا کردند که عملیات در هشت بندر نسبت به سال ۲۰۲۱ که اوج فعالیت‌های حمل‌و‌نقل کانتینری بود کاهش نشان می‌دهد و تنها دو بندر با عملکرد مثبت سال گذشته میلادی را به پایان رساندند.

به گزارش سی نیوز به نقل از گروه بین‌الملل مانا، سایت کانتینر نیوز به بررسی عملیات بنادر کانتینری معتبر اروپایی در سال ۲۰۲۲ میلادی پرداخته است که گزارش آن به شرح زیر است:

۱۰ بندر کانتینری برتر اروپایی در سال ۲۰۲۲

۱- بندر روتردام هلند

این بندر به عنوان شلوغ‌ترین بندر کانتینری اروپا به شمار می‌رود که در سال ۲۰۲۲ میلادی حدود ۱۴.۵ میلیون teu کانتینر را جابه‌جا کرد و میزان جابه‌جایی کالا توسط این بندر به ۴۶۸ میلیون تُن رسید.

این بندر با افزایش درآمد ۶.۹ درصدی نسبت به سال پیش، ۸۷۶ میلیون دلارسود قبل از کسر مالیات داشت و در مجموع ۵.۵ درصد نسبت به سال ۲۰۲۱ میلادی کاهش عملیات داشته است.

۱۰ بندر کانتینری برتر اروپایی در سال ۲۰۲۲

۲- بندر آنتورپ

این بندرکه در رتبه دوم بنادر اروپایی قرار دارد با جابه‌جایی ۱۳.۵ میلیون teu کانتینر در سال گذشته میلادی بعد از بندر روتردام قرار دارد و ترافیک بندری آن در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال ۲۰۲۱، ۵.۲ درصد کاهش یافت.

این بندر در سال ۲۰۲۲ میلادی با بندر Zeebrugge ادغام شد و رسماً فعالیت توسعه یافتگی خود را آغاز کردند.

۱۰ بندر کانتینری برتر اروپایی در سال ۲۰۲۲

۳- بندر هامبورگ آلمان

این بندر با ۸.۵ میلیون teu جابه‌جایی کانتینر برخلاف کاهش ۵ درصدی عملیات موقعیت خود را در بین بنادر اروپایی حفظ کرد.

این بندر در بین بنادر آلمان در سال ۲۰۲۲ میلادی در جایگاه اول قرار داشت و تفاوت زیادی بین واردات و صادرات آن وجود نداشت، زیرا ۴.۲ میلیون teu کالای وارداتی و ۴.۱ میلیون teu کالای صادراتی به ثبت رساند.

سال گذشته به منظور ارتقای فعالیت‌های بندری بین بندر هامبورگ و شرکت کاسکوی چین جهت توسعه ترمینال کانتینری Tollerort GmbH (CTT) قرارداد منعقد شد که در حال حاضر عملیات عمرانی آن در دست اجراست.

۱۰ بندر کانتینری برتر اروپایی در سال ۲۰۲۲

۴- بندر والنسیا اسپانیا

این بندر در سال ۲۰۲۲ میلادی، ۵.۱ میلیون teu کالا جابه‌جا کرد که در بین ۱۰ بندر اروپایی در مقام چهارم قرار گرفت و علی‌رغم جابه‌جایی قابل توجه کالا نسبت به سال ۲۰۲۱، ۹.۱ درصد کاهش عملیات داشت.

یکی از فعالیت‌های عمده بندر والنسیا ترانزیت کالا است که در سال گذشته آن هم با ۱۷ درصد کاهش مواجه شد و به طور کلی در سال گذشته میلادی ۷۹ میلیون و ۳۶۵ هزار و ۳۲۱ تُن محصول از طریق بندر والنسیا به نقاط مختلف وارد و یا صادر شد.

۱۰ بندر کانتینری برتر اروپایی در سال ۲۰۲۲

۵- بندر پیرئوس یونان

این بندر رکورد تخلیه و بارگیری پنج میلیون teu کانتینر را در سال ۲۰۲۲ میلادی به ثبت رساند، اما بازهم نتوانست به میزان فعالیت سال ۲۰۲۱ میلادی دست یابد، زیرا با ۶ درصد کاهش عملیات مواجه شد، اما بررسی نتایج مالی نشان می‌دهد که گردش مالی آن ۲۶ درصد بالا رفت.

اکثر سهام این بندر یونانی طی سال‌های قبل توسط شرکت کاسکو چین خریداری شده که در پی این حرکت از سال ۲۰۱۶ این بندر یونان شاهد رشد مناسب و چشمگیر بندر بوده است. به گونه‌ای که در بخش کانتینری از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۲ میلادی این بندر به رشد حیرت‌انگیز ۲۶۴ درصدی در بخش کانتینر دست یافته است.

۱۰ بندر کانتینری برتر اروپایی در سال ۲۰۲۲

۶- بندر Algeciras اسپانیا

۴.۸ میلیون کانتینر در سال ۲۰۲۲ میلادی توسط این بندر جابه‌جا شد که نسبت به سال ۲۰۲۱ با ۰.۸ درصد کاهش، عملکرد ثابتی نسبت به سال قبل داشت و توانست فعالیت خود را نسبت به سال ۲۰۲۱ میلادی حفظ کند.

۱۰ بندر کانتینری برتر اروپایی در سال ۲۰۲۲

۷- بندر برمرهاون آلمان

۴.۶ میلیون teu کانتینر در سال ۲۰۲۲ میلادی در این بندر جابه‌جا شد که نسبت به سال ۲۰۲۱ میلادی ۸.۹ درصد کاهش عملیات را تجربه کرد و رتبه خود را نسبت به سال ۲۰۲۱ پایین آورد. در مجموع ۴۷.۳ میلیون تُن کالا در این بندر طی سال گذشته میلادی جابه‌جا شد.

۱۰ بندر کانتینری برتر اروپایی در سال ۲۰۲۲

۸-بندر بارسلونا اسپانیا

این بندر توانست در سال ۲۰۲۲ میلادی، ۳.۵ میلیون teu را جابه‌جا کند که نسبت به سال ۲۰۲۱ حدود ۰.۲ درصد کاهش عملیات داشت، اما روند فعالیت خود را نسبت به سال ۲۰۲۱ حفظ کرد.

میزان جابجایی کالا در این بندر طی سال ۲۰۲۲ میلادی از ۷۰.۹ میلیون تن گذشت که رشد ۶.۹ درصدی را شاهد بودیم و رکورد جدیدی به ثبت رساند.

۱۰ بندر کانتینری برتر اروپایی در سال ۲۰۲۲

۹- بندر Gioia Tauro ایتالیا

۳.۵ میلیون تن کالا در سال ۲۰۲۲ میلادی در این بندر جابه‌جا شد که با ۷.۱ درصد افزایش عملیات رشد سالانه خوبی را در بین ۱۰ بندر معروف اروپایی به دست آورد. این بندر بین‌المللی از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ میلادی به هاب کانتینری ایتالیا تبدیل شد و در این مدت حجم کانتینری را ۳۳.۶ درصد بالا برده است. حتی زمانی‌که اکثر بنادر اروپایی به علت همه‌گیری کرونا با کاهش حجم کانتینر مواجه بودند این بندر توانست در سطح قابل قبولی عملیات خود را گسترش دهد.

۱۰ بندر کانتینری برتر اروپایی در سال ۲۰۲۲
۱۰- بندر هاروپا فرانسه

این بندر در بین ۱۰ بندر اروپایی جایگاه دهم را با ۳.۱ میلیون teu کانتینر به خود اختصاص داد که یک درصد افزایش عملیات را در سال ۲۰۲۲ میلادی تجربه کرد و به عنوان دومین بندر فرانسه با توان عملیاتی بالاتر قرار دارد.

این بندر یک مجتمع بندری در فرانسه می‌باشد که در بین سایر بنادر فعالیت‌های مناسبی دارد و در سال ۲۰۲۲ میلادی، ۸۵ میلیون teu تُن کالا را جابه‌جا کرده است.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://mana.ir/fa/news/96176

لینک کوتاه:

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.