توافق ایران، ازبکستان، ترکمنستان و روسیه درخصوص مسیر ترانزیت، سوخت، راه و دریا

طی دیدار وزیر راه و شهرسازی کشورمان با رئیس کمیته حمل و نقل دوما روسیه توافق ۴جانبه ازبکستان، ترکمنستان، روسیه و ایران در خصوص مسیر ترانزیت، سوخت استاندارد، راه و دریا حاصل شد.

به گزارش سی نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی که برای شرکت در بیست و ششمین مجمع اقتصادی سالانه در سن‌پترزبورگ روسیه، وارد این کشور شده است، طی نشستی با ماسکویچوف رئیس کمیته حمل و نقل دوما روسیه نیز دیدار و گفت‌وگو کرد که ماحصل این رویداد، توافق ۴جانبه ازبکستان، ترکمنستان، روسیه و ایران در خصوص مسیر ترانزیت، سوخت استاندارد، راه و دریا است.

همچنین در پی تبادل نظر بذرپاش و ماسکویچوف پیرامون موضوعات حمل و نقل دو کشور، توافق در حوزه دریایی و در خصوص بندر امیرآباد، انزلی و کاسپین نیز حاصل شد.

همچنین جلسه مشترک با استانداران آستاراخان، چلیابینسک و سامارا از دیگر برنامه های نماینده جمهوری اسلامی ایران در این سفر است.

بیست و ششمین مجمع اقتصادی سنت‌پترزبورگ با حضور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، روسای جمهور کشورهای مشترک المنافع، نخست ‌وزیران و وزرای اقتصادی بیش از یکصد و بیست کشور جهان برگزار شد که حضور پررنگ وزیر راه و شهرسازی با دستاوردهای متعددی از جمله توافق یاد شده در زمینه حمل و نقل همراه بود.

همچنین در حاشیه این اجلاس، نمایشگاهی از تازه‌ترین دستاوردهای صنعتی ، کشاورزی ، حمل و نقل ، بانک و بیمه ، نوآوری‌های پزشکی و محصولات دانش‌بنیان نیز برگزار شد.

 

بازنشر خبر: سی نیوز

منبع: https://www.pmo.ir/fa/news/63207

لینک کوتاه: https://seanews.ir/48638

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.